Előadás címe: A Tündérkirálynő
Időpont: 2022. márc. 27. 11.00
Helyszín: Eiffel toronyház (10. ker., Kőbánya)
Link: https://www.opera.hu/hu/musor/megtekint/a-tunderkiralyno-2021/eloadas-202203271100/
A Tündérkirálynő. Nagyon tetszett a darab zenei világa, hiszen Purcell
korabeli zenét (barokk, hosszan elnyújtott éneklés) váltotta időnként a
jazz stílusú dallamok. A zenekari árok művészei és a színpadon működő
jazz formáció munkája az utolsó szólamok végen összeforrt, és a két stílus nem ütötte egymást, ezert is egyedülálló, kuriózum az előadás.
Illetve még 2 tény miatt! 1.Költői képekben beszelnek, semmi hétköznapi
"általános beszélgetés" nincs a karakterek között. 2.Amikor elfoglaltam a
helyemet, a szokásos fotókészítés közben, felmertem a terepet és megláttam a zenekari árokban egy oda nem illő személyt, Cser Krisztiánt!
Pár perccel később bemondtak, h rendkívüli előadásban lesz részünk, ugyanis, a színpadon szereplő művész nem tud énekelni, ezert helyette Cser Krisztián fog énekelni. Mivel az eredeti szereplőn maszk volt, így az illúzióval nem volt gond, eljátszotta a szerepet, a színészi játékát pedig az árokból éneklés egészítette ki. Azért a nagy tapsot és elismerést Cser művész úr kapta. Megmentette kollégája és a darab "hátsó felet" meg nekünk is kellemes pillanatokat szerzett így. Köszönet érte! A darab amúgy nem tartozik a legjobb Eiffeles művek köze, de fontosnak tartottam megnézni, hiszen repertoár darab, de az ízlésemnek kissé elvont. #eiffeltorony #eiffelműhelyház #atündérkirálynő #opera #jazz #zenekar #cserkrisztian #bravúrosbeugrás #viccesvoltamikornekimentazautonak #szokeno #voroshajuno #bongyorihajum
Szereplők / Alkotók
Röviden, tömörön összefoglalva a történet:
F-nek nevezik a főhősnőt, akiről nem tujduk meg, hogy milyen végzettséggel bír, egyszerűen vsak van, szép és ennyi a lényege. A szerelmével (kezdetben ez az Idegen elnevezésű karakter, aki szerintem rendőr) reménykedik benne, hogy eltudnak majd menekülni egy békés, nyugodt helyre. Ehhez viszont az szükséges, hogy a nő férjét eltegyék láb alól... Közösen tervet forralnak, és rablótámadásnak feltüntetve, megölik a nő férjét, a költőt, aki egy részeges disznó. Az idegen többször arcon üti a nőt, erőszakossága a birtoklásvággyal köthető össze. Később a bárban megismerkedik a Szeretővel, aki kezdetben egy menekülő utat jelent a nő számára zavarodott világából. Ám, az Idegen tudomást szerez a viszonyról, és később a bár előtt összeverekszik a két férfi. Ugyan eltemetik a Költőt, mégis a szelleme visszajár kísérteni a főhősnőt. A kínai tudja, hogy a nő a Költő gyilkosa, kezdetben ajándékokkal halmozza el (gyémánnyakék, drága karkötők), de nem ér célt, nem kapja meg a nőt, elveszi tőle az értékés tárgyakat. Mivel a nő annyira a tárgyak vonzásában van, nem érdekli a Szerető és az Idegen, az utóbbi végez magával, míg a másik fegyvert kap a Kínaitól, mert a főhősnő mégsem viszonozza annak érzéseit, ezért bosszúőt akar állni rajta, és kapóra jön a szerencsétlen Szerető, aki végez a nővel.
Fura volt: a rendőr (idegen) udvarol egy nőnek öltözött férfinek, és amikor nagyon hevesen a nő testét markolászni kezdi, főleg olyan testtájakat, amin a nemiség jelei egyértelműen látszanak, kiderül számára, hogy nem egy nő csókjai után vágyakozik...a felismerés komikus helyzetet teremt... Ez egy képzelgés a főszereplőnőről.
Mókás jelenet volt, amikor a két férfi (a Szerető és az Idegen) egymásnak feszült az utcán, és pofozkodtak, lelassult tempóban.
Vicces jelent, amikor először gurult be a színpadra az autó, és a főhősnő nekirohan integetés közben. Sikkant egyet és elterül, a Szerető megmenti az elsősegélydobozzal...
A szellemjárás jelenetei: A Szerető és a Kínai él már csak a darab vége felé, de a Tündérkirálynő rémeket lát, a halott Költőt és az Idegent, akik miután megijesztették, beszállnak az élőkkel a kocsiba, majd elhajtanak.
Nem derül ki, hogy miért nevezik Tündérkirálynőnek? Inkább csak egy nő volt számomra, aki nem találta egy férfi mellett sem a boldogságát.
A darab műfaja: opera noir
A zene barokk és jazz párosítása
A díszlet 3 hatalmas nyitott "téglából" tevődik össze, melyet a forgószínpad és a díszletmunkások mozgatnak folyamatosan. Külön kiemelendő, hogy ezeknek a tégláknak van külső és belső nézete. A darab végén vannak villanyoszlopok, és egy autó, amivel a Szerető érkezik meg a főhősnőhöz, a Kínaitól kapott fegyverrel...
Jelmezek: minden vagy fekete vagy fehér - ezeket a színeket követték a kúrustagok, míg a főhősnő és szerelmeseinek színes ruházat jutott, 1920-as, '30-as évekbeli amerikai viseletet hordtak, illetve a főhősnő haja is ezt a kort idézi.
A cselekményről bővebben az Opera oldalán olvashattok, de lementem, hogy megmaradjon az utókor számára, hiszen következő évadban már nem szerepel a repertoár előadások között.
Cselekmény
A képek, és a cselekmény leírása az Opera linkjén látható/olvasható.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése