2024. szeptember 26., csütörtök

A Nagy Gatsby ünnepsége - 100. előtt a 99. alkalom, délután

 2024. szeptember 8. 14:30 Vígszínház


 

Idei színházi évadomat a Vígben kezdtem, ellenben eredetileg az Operába mentem volna, de a bérletben szereplő előadásomat lecserélték egy már látott darabra (Szentivánéji álom helyett A makrancos Kata lett volna), így ennek az árát visszaigényeltem az operában még a nyár folyamán és az adott napon "szabadságon" voltam. Ezért képbe került a nyári vásárlások alatt A nagy Gatsby, ami a Víg darabok között kiemelkedik, és az egyik legnagyobb kedvencem. Immáron harmadik alkalommal láthattam.

Az új évadban az egyszavas jelzőt találtam ki, ami azt jelenti, hogy egy szóval jellemzem az adott darabot, és ezt a címben tüntetem fel, illetve a blogon, adott cikknél kifejtem, miért ez a szó aposztrofálja a leginkább az aktuális előadást.

SZÉP-kártya: a nyáron sokat költöttem, így decemberig kell várnom, míg a munkáltatónk tesz rá valamennyi összeget, és akkor megint vásárlásba kezdek, ami a színi világot jelenti. A nyári kalandozások során kiderült, van pár darab, amit szívesen megnéznék (Centrál, Játékszín), de mivel túl magasak a jegyárak, ezt csak a SZÉP-pel szeretném kiegyenlíteni...a Thália-ban vásárolt 1-1 db jegyek, külön-külön majdnem elérték a 10.000 Ft-ot...szép kis summa...akkor akarok költeni a továbbiakban, ha lesz SZÉP-ségem... :D


A 2024-25ös évad első előadása A nagy Gatsby
Egyszavas jelzője: csillogás

Insta bejegyzésem:  

És ahogy tervezve volt, a Vígben folytattam a szinhazi sétámat egyúttal a körúti színház nyitotta meg számomra a '24-25ös évadot. Minden perce aranyat ért. A szomorú végkifejlet előtt egy csodába burkolt pompázatos világot kapunk, amint a szünet alatt magunkénak érezhetünk... Pár újitás belekerült: a polipcsápok, a nagy konfettiszorás a 2.felvonás elején a kozonsegre és...hát, amivel nem vagyok kibékülve az a hülye "Szia, Uram" megszólitás.... régen azért más volt, édes oregem v valami hasonlo... de a darab nagyon hatott most is. Annyi negativum van, hogy az 5 éves jubileumot unnepeltek a mai napon, es este lesz a 100. alkalom...ha nem hallgatok a betoji kolleginara a 100.ra megyek es hatha az is olyan unnepi, mint a Madachban szokott lenni...de ennek még utánajárok. 😊😇 #nagygatsby #thegreatgatsby #vigszinhaz #megint3bokavoltaszinpadon


 

Változtatások: Mint írtam fentebb, abszolut kedvencnek tartom nyilván, és bő 2 évvel ezelőtti tapasztalataim után merő borzalommal vettem tudomásul, hogy tettek bele hülye változtatásokat, többek között, ez a megszólítás, mint a "Szia, Uram" - korábban nem volt a darabban. Arra se emlékeztem, hogy az új nemzet színésze, Hegedűs D. Géza és Balázsovits Edit a 2. felvonás elején sokáig értelmetlennek tűnő dolgokról beszélgetést folytatnak... A cápa-fogdosás a szünetben - a színpadon nem volt kiírva korábban, hogy "Fogj magadnak egy csillámcápát?" - vagy ehhez hasonló szöveg. A mennyezeti csillár különféle színekben pompázott, konfettiszórás a 2. felvonás elején a közönségre. Polipcsápokkal való hadonászás.

Dallamvilága: A zenéje most is, mint mindig megkapó volt, vártam, de később jöttem rá, hogy a 2. felvonásban fog szerepelni a Két rózsa című dal, amit Gatsby énekel és fődalnak is tekinthető.

Kicsit meglepődtem a fegyvert ránk szegező Ertl Zsombortól, pedig ez a darab elején bevett jelenet volt mindig... no, igen, így felejtődik el egy mozzanat, ha nem minden egyes alkalommal megyünk megnézni... :)

Ami még mindig jó: a szünetbeli bulihangulat és a darabon belüli önfeledtség; a versenyzés az autókkal; a cápa; a szép dal a 2. felvonásból és, hogy a végén a barát felkérdezi a bulizós társaságot miért nem jöttek el a főszereplő temetésére?

A szereplőkkel meg voltam elégedve, számomra inkább kiakasztó volt, illuzióromboló Daisy férjét alakító Brasch Bence (már előre rosszul vagyok, hogy a Pál utcai fiúkban Áts Ferit fogja alakítani, amikor megyek megnézni). Szilágyi Csenge - mint eddig bármikor - remek munkát végzett, tetszett a performansza. Medveczky Balázst nem ismertem fel a színpadon, csak amikor olvastam a névsort, valahogy más volt.

Jubileum: a darab egyébként szept. 8-án az este folyamán ünnepelte 100. alkalmát, mi voltunk a 99., de az 5 éves jubileumba mi is beletartoztunk, csak sajnos, a 99.-en nem volt semmi extra tartalom, ugyanis másnap Facebook-on láttam a tortát és az ünnepséget... kár érte, de tényleg, olyan szívesen részt vettem volna az ünnepségen..de majd máskor...mivel a darab maradandó élményt nyújt, szerintem még sokáig láthatjuk a Vígben. 

Feledhetetlen délután, csillogó darab! :)

Pár kép az estről (minden felvétel a blogbejegyzésben saját fotó)!






Nincsenek megjegyzések: