2024.dec.21. 19.00 Madách
Mary Poppins
Insta bejegyzés:
És a 2024-es év zárószinházi produkciója számomra az ünnepi Mary Poppins volt! A darab a legek közé tartozik, az egyik nagy kedvencem. Nézés közben eszméltem rá, hogy idén a legek össze is jöttek, újráztam őket, sőt! A Madách megalkotta a 4.legjobbat is. A Mary Poppins az ünnepi élményen túl nosztalgikus révedezéssel is eltöltött. Azt azért meg kell állapítanom, hogy ha most lennék fiatal bakfis, nem biztos, hogy megszeretném, mint annak idején. Az az első teljes szereplőgárda hozta el a varázslatot, amit az 500-as nyomokban tartalmazott csak. A zenéjét imádtam és imádom most is. Néhol nem álltam meg, h ne énekeljek velük együtt. Nézőkórus voltam. 😁Na, jó, azért csak előcsalogatta a gyermeki énemet. Az új szereposztásban most Auksz Éva mosolygos Mary Poppins-sza nagyon megtetszett. Simon Bogi kevésbe volt megnyero, de a mozgása atom. Maho Andi szokásos szinten teljesitett. Bertik kozul, barmennyire nem szeretem, Jenővári érdekelne egy következő alkalomra. Sándor Dávid és Sánta Laci sem voltak rosszak, lehet ha egyedul viszik, jobban kitudnak bontakozni a szerepben. Wégner Judit bájos anyuka, hallgattam volna még, de befúrta magát a kellemetlen Koós nő és végül Gallusz Niki csillogtatta meg nemes hölgy oldalát. Az apukát egyedül Weil Róbert vitte, egy "tünemény" férfi, és végig kemény jellemet mutatott, mígnem megjelent a régi dadus...és egyéb események formálták karakterét. Nagyon egész és komplex volt. Tetszett, vele is megnézném külön. A gyerekek is cukik voltak. Mindenki jó volt a szinpadon és a zenekar, a technikusok, aki csak kozremukodott.
De fontos megjegyezni: Nem szabad veszni hagyni azokat a muveszeket, akik a Madachnak alapkovei voltak es a dicsosegbe emeltek a szinhazat. Oket elfelejtettek elhivni vagy akár megemliteni.../egy momentumtól eltekintve/ és ezért nem volt annyira unnepi az unnepi 500as, viszont jo volt ujra átélni! Megint kedvet kaptam hozzá. #marypoppins #madachszinhaz #500eloadas #phantominaszinhazban #aszerelemdarabokegyike
Nincs mit többet hozzáfűznöm. :) Csak az ünnepi alkalmakat csatolom.
Csonka András hangot adott, hogy nem hívták meg, joggal szólt a kiborulása Facebook-on:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1017894797047831&set=a.488067730030543&comment_id=1011146917723753¬if_id=1734907415847128¬if_t=feedback_reaction_generic&ref=notif
Mielőtt törlésre kerülne, gyorsan mentem az írását:
"Ezekben a percekben ért
véget a Madách színházban a Mary Poppins 500.előadása.
Legalábbis úgy tudom…
Ugyanis a színház erről nem értesített és nem is hívott meg a jubileumi
előadásra, sem az azt követő fogadásra.
A Madáchban kedves hagyomány (volt?), hogy a jubileumi előadásokon mindhárom
szereposztás szinpadra lép, és a tapsrendben feltűnnek azok, akik a múltban
részei voltak a produkcióknak. Ezt nézőként és Macskàk rajongóként többször is
átéltem, és alig vártam, hogy Haumann Pétertől újra hallhassam a színházi
macska dalát, ugyanis ilyenkor kis meglepetés extra produkciók is emelték az
este jelentőségét. 2021-ben fájó szívvel, de úgy döntöttem, hogy a 2 éves
pandémiás szünet után, 56 évesen elbúcsúzom a produkciótól, igy a 400.
előadáson már én is, mint meghivott vendég, a saját öltönyömben perdültem be a
tapsrend zenéjére Oroszlán Szonjával az oldalamon.
Persze mindig vannak hiányzók, akik aznap játszanak máshol, vagy egyéb okokból
már nem tartják fontosnak, hogy ott legyenek a régi csapattal. Ez mindegy is. A
lényeg a gesztus, ami újra összeköt valaha ebben a sikerben együtt fürdőző
színészeket.
Persze lehet, hogy a színház ezt másképp gondolja, számára elég, ha ilyenkor a
jelenleg játszó mindhárom szereposztás van a színpadon, belőlünk meg lesz egy
diakép az Örömkoncert hátsó ledfalán, vagy egy kis hely az ömlesztett
névsorolásban a Madách Színház zenés teátrummá alakulásának 20. évfordulójára
megjelent könyvben.
A 2012-es premier után 9 évig játszottam a férfi főszerepet Bertit, Szente
Vajkkal és Sándor Dáviddal váltásban. Életem egyik nagy jutalomjátéka volt ez,
amiért természetesen hálás voltam és vagyok is Szirtes Tamás direktor úrnak. Az
én kapcsolatom igazából ez volt a színházhoz, hiszen a Jézus Krisztus
Szupersztárba a 100. előadás után álltam be. Nem tartozom a Madách zenés 20
évének alapcsapatába. Vendégként boldogság volt ez az út, fontos volt az egész
ügy, ezért is reagálok most talán érzékenyebben.
Fejlődök még ebben a korban is, pár éve kussoltam volna, bízva abban, hogy
senki nem veszi észre, senki nem sajnálkozhat, vagy kárörvendhet, ha ez nekem
rosszul esik. Ma úgy gondolom, nincs időm további sebeket érintetlenül hagyni.
Ez az elmaradt gesztus most bizony fáj és bánt. Tapintatlanságnak és
érzéketlenségnek gondolom. Sajnálom, hogy nem ölelhettem meg kollégáimat, és
főleg csodálatos játszópajtásaimat, az azóta már szinte felnőtt korba lépő
egykori gyerekszereplőket. (Persze, ha őket egyáltalán meghívták)
Mary Poppinst jelenleg játszó mindhárom kolléganőmnek partnere lehettem anno,
őket külön ölelem, és üzenem Nekik, hogy hiába éneklik rendületlenül, hogy
“abszolut hibátlan”, mert nem mindig és minden az…"
A darabról készítettem fotókat is. Íme. És lássátok a korábbi összefoglalókat, a hivatalos profilról.
A kezdetek, ahogy indult a Mary Poppins a Madáchban:
Az ünnepi Mary előadások:
A 200. alkalom
A 300. alkalom
A 400.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése