2024. december 30., hétfő

Varázslat, amit elhiszel, - Hiszen megtörténhet bármi, hogyha hagyod!

 2024.dec.21. 19.00 Madách

Mary Poppins

500.alkalomról a hivatalos összefoglaló videó a Madáchtól



Insta bejegyzés:

És a 2024-es év zárószinházi produkciója számomra az ünnepi Mary Poppins volt! A darab a legek közé tartozik, az egyik nagy kedvencem. Nézés közben eszméltem rá, hogy idén a legek össze is jöttek, újráztam őket, sőt! A Madách megalkotta a 4.legjobbat is. A Mary Poppins az ünnepi élményen túl nosztalgikus révedezéssel is eltöltött. Azt azért meg kell állapítanom, hogy ha most lennék fiatal bakfis, nem biztos, hogy megszeretném, mint annak idején. Az az első teljes szereplőgárda hozta el a varázslatot, amit az 500-as nyomokban tartalmazott csak. A zenéjét imádtam és imádom most is. Néhol nem álltam meg, h ne énekeljek velük együtt. Nézőkórus voltam. 😁Na, jó, azért csak előcsalogatta a gyermeki énemet. Az új szereposztásban most Auksz Éva mosolygos Mary Poppins-sza nagyon megtetszett. Simon Bogi kevésbe volt megnyero, de a mozgása atom. Maho Andi szokásos szinten teljesitett. Bertik kozul, barmennyire nem szeretem, Jenővári érdekelne egy következő alkalomra. Sándor Dávid és Sánta Laci sem voltak rosszak, lehet ha egyedul viszik, jobban kitudnak bontakozni a szerepben. Wégner Judit bájos anyuka, hallgattam volna még, de befúrta magát a kellemetlen Koós nő és végül Gallusz Niki csillogtatta meg nemes hölgy oldalát. Az apukát egyedül Weil Róbert vitte, egy "tünemény" férfi, és végig kemény jellemet mutatott, mígnem megjelent a régi dadus...és egyéb események formálták karakterét. Nagyon egész és komplex volt. Tetszett, vele is megnézném külön. A gyerekek is cukik voltak. Mindenki jó volt a szinpadon és a zenekar, a technikusok, aki csak kozremukodott. 

De fontos megjegyezni: Nem szabad veszni hagyni azokat a muveszeket, akik a Madachnak alapkovei voltak es a dicsosegbe emeltek a szinhazat. Oket elfelejtettek elhivni vagy akár megemliteni.../egy momentumtól eltekintve/ és ezért nem volt annyira unnepi az unnepi 500as, viszont jo volt ujra átélni! Megint kedvet kaptam hozzá. #marypoppins #madachszinhaz #500eloadas #phantominaszinhazban #aszerelemdarabokegyike

Nincs mit többet hozzáfűznöm. :) Csak az ünnepi alkalmakat csatolom.

Csonka András hangot adott, hogy nem hívták meg, joggal szólt a kiborulása Facebook-on:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1017894797047831&set=a.488067730030543&comment_id=1011146917723753&notif_id=1734907415847128&notif_t=feedback_reaction_generic&ref=notif

Mielőtt törlésre kerülne, gyorsan mentem az írását:
"Ezekben a percekben ért véget a Madách színházban a Mary Poppins 500.előadása.

Legalábbis úgy tudom…

Ugyanis a színház erről nem értesített és nem is hívott meg a jubileumi előadásra, sem az azt követő fogadásra.
A Madáchban kedves hagyomány (volt?), hogy a jubileumi előadásokon mindhárom szereposztás szinpadra lép, és a tapsrendben feltűnnek azok, akik a múltban részei voltak a produkcióknak. Ezt nézőként és Macskàk rajongóként többször is átéltem, és alig vártam, hogy Haumann Pétertől újra hallhassam a színházi macska dalát, ugyanis ilyenkor kis meglepetés extra produkciók is emelték az este jelentőségét. 2021-ben fájó szívvel, de úgy döntöttem, hogy a 2 éves pandémiás szünet után, 56 évesen elbúcsúzom a produkciótól, igy a 400. előadáson már én is, mint meghivott vendég, a saját öltönyömben perdültem be a tapsrend zenéjére Oroszlán Szonjával az oldalamon.
Persze mindig vannak hiányzók, akik aznap játszanak máshol, vagy egyéb okokból már nem tartják fontosnak, hogy ott legyenek a régi csapattal. Ez mindegy is. A lényeg a gesztus, ami újra összeköt valaha ebben a sikerben együtt fürdőző színészeket.

Persze lehet, hogy a színház ezt másképp gondolja, számára elég, ha ilyenkor a jelenleg játszó mindhárom szereposztás van a színpadon, belőlünk meg lesz egy diakép az Örömkoncert hátsó ledfalán, vagy egy kis hely az ömlesztett névsorolásban a Madách Színház zenés teátrummá alakulásának 20. évfordulójára megjelent könyvben.

A 2012-es premier után 9 évig játszottam a férfi főszerepet Bertit, Szente Vajkkal és Sándor Dáviddal váltásban. Életem egyik nagy jutalomjátéka volt ez, amiért természetesen hálás voltam és vagyok is Szirtes Tamás direktor úrnak. Az én kapcsolatom igazából ez volt a színházhoz, hiszen a Jézus Krisztus Szupersztárba a 100. előadás után álltam be. Nem tartozom a Madách zenés 20 évének alapcsapatába. Vendégként boldogság volt ez az út, fontos volt az egész ügy, ezért is reagálok most talán érzékenyebben.
Fejlődök még ebben a korban is, pár éve kussoltam volna, bízva abban, hogy senki nem veszi észre, senki nem sajnálkozhat, vagy kárörvendhet, ha ez nekem rosszul esik. Ma úgy gondolom, nincs időm további sebeket érintetlenül hagyni. Ez az elmaradt gesztus most bizony fáj és bánt. Tapintatlanságnak és érzéketlenségnek gondolom. Sajnálom, hogy nem ölelhettem meg kollégáimat, és főleg csodálatos játszópajtásaimat, az azóta már szinte felnőtt korba lépő egykori gyerekszereplőket. (Persze, ha őket egyáltalán meghívták)

Mary Poppinst jelenleg játszó mindhárom kolléganőmnek partnere lehettem anno, őket külön ölelem, és üzenem Nekik, hogy hiába éneklik rendületlenül, hogy “abszolut hibátlan”, mert nem mindig és minden az…"


A darabról készítettem fotókat is. Íme. És lássátok a korábbi összefoglalókat, a hivatalos profilról.
























A kezdetek, ahogy indult a Mary Poppins a Madáchban:




Az ünnepi Mary előadások:

A 100., nekem ez volt az első, itt határoztam el, hogy megnézem, akivel lehet, de a legnagyobb benyomást Oroszlán Szonja és Sándor Dávid kettőse hozta el számomra az előadásban.


A 200. alkalom


A 300. alkalom


A 400.


Nincsenek megjegyzések: