2020. február 5., szerda

Egy apa bánata



Rigoletto, Nagypapámra történő megemlékezés, az Ő kedvence volt a darab, és amióta láttam, azóta nekem is nagyon a szívemhez nőtt, sokat jelent, mert Rá emlékezem ilyen formában. Most páholyból figyeltem a történetet, Rigoletto-ként ismét az orosz kedvencemet nézhettem meg, Fukanov Anatolij személyében. Két új ember lépett Gilda (Kriszta Kinga) és a Mantova hercege szerepébe (Galeano Salas), de ők rendkívül ügyesen hozták a rájuk bízott karaktereket. Jó volt beülni és átélni a darabot, ugyanakkor szívszorítóak voltak a jelenetek, ahol Rigoletto a lányáért esedezett az udvaroncok között, akik néma közönnyel hallgatták rimánkodását, adják vissza neki a lányát a herceg karmai közül…. legszívesebben lementem volna a színpadra, és felpofozzam volna a színészeket, de ezt nem tehettem meg, így a tapsrendnél egyszerűen nem ütöttem nekik össze a tenyeremet…elmehetnek… egyszerűen szívettépő az apa fohásza, és csak néma fülekre talál… ugyanilyen fájdalmas számomra a zárójelenet, hiszen saját lányát öli meg a bérgyilkos a herceg helyett a kocsmában… a Folyóba akarja dobni, de előtte kicsomagolja, hogy megnézze a herceg halott arcát, de mikor hozzá fogna a csomagoláshoz, meghallja  a herceg énekét a háttérben... ez egyszerre vicces és elkeserítő…- ha a nézők szemszögéből veszem alapul. Ha Rigoletto álláspontjából nézem a történéseket, csak tragikusnak mondható a pillanat, amikor a lányát fedezi fel a zsákban… A maradj velem, ne hagyj egyedül – felkiáltásaitól elszorult a torkom, és felkiáltani szerettem volna szomorúságomban, de szerencsére nem tettem, különben furán néztek volna rám :D Szép előadás, rendkívüli.

 
 
 

 

Évad szereposztás

Karmester
Medveczky Ádám
A mantovai herceg
Galeano Salas
Rigoletto
Fokanov Anatolij
Gilda
Kriszta Kinga
Sparafucile
Rácz István
Maddalena
Szántó Andrea / Mester Viktória
Monterone gróf
Szvétek László
Marullo
Káldi Kiss András
Borsa
Kiss Péter
Ceprano gróf
Szüle Tamás
Ceprano grófné
Molnár Ágnes / Megyimórecz Ildikó
Giovanna
Bakos Kornélia
Apród
Nagy Zsófia
Porkoláb
Kristóf István


http://www.operaportal.hu/galeria/category/169-zoltn-btki-fazekas

Nincsenek megjegyzések: