2024. március 1., péntek

A bosszúálló gróf története

Insta bejegyzés:

Nem veletlen, hogy huzodarab a Monte Cristo! Wow! Mindket resze jo volt, kiemelten a masodik felvonas tomegjelenetei, es a bosszuk. A szokasos tortenetet koveti, de van benne par valtoztatas, pl. Dumas mint mesélo hollo, aki nem sokat mesel😅 es a lepedokkel hadonaszo baratai vagy a kalozok kozott egy nö, aki az egyik arulo aldozata is. A darab az elejen nem sározza be az irigyeket, mindegyiknek van egy érve, amiert el kell tavolitani Edmund Dantest. Csak kesobb lesznek negativ jellemek. Zeneileg 2-3 dal, ami maradando, slagergyanus. Az idos grof rabkent toltott ideje alatt felhangzo dallamok kiemelkedoek, nagyívűek és megalapozzák a kesobbi gróf ismérveit, szabadulása után mit fog tenni. Szereplok, Kerenyi Mate (alias karmesterpalca rablo a tapsrend alatt) tisztan enekelt, de mégsem tette szimpatikussá magát... Dolhai Attila gyonyoruen enekelt, szinte elhalvanyultak mellette a tarsai. Meg ecsetelhetnem, de azt majd a blogon 😜 (phantomvizio.blogspot). Mindenesetre régi operettesekkel volt teli a darab, ami jolesett, itt-ott par uj szereplo is bemutatkozott. Albertet alakito szinesz fogyhatna kicsit, de na...nem test-szegyenites, de nem hasonlitott a szuleire....xD 

 

Kiemelt dalok

 

A 2. felvonásban, a Róma jelenet alatt találkozik össze Monte Cristo Albert-tel (Mercedesz fiával), akit megvádolnak a gróf maskarás emberei, hogy elcsábított egy lányt. Párbaj során a gróf megmenti Albert becsületét.

 

 

Az 1- és a 2. felvonásban is fel-felhangzik a dal, a motivum dallamnak is mondhatjuk.


A 2. felvonásban, Haydee dala, ami kissé kurvásra sikeredett...nem illett hozzá...

 

 

A 2. felvonásban, amikor a gróf, az egykori "barátoknak" bemutatkozik. 


Az 1. felvonás egyik kiemelkedő ez a dal és a hozzá kitalált jelenet, hiszen a kikötőben játszódik. Mercédesz várja vissza Edmund-ot, közben a halászlegény és a bankár próbálják Párizsba invitálni, ecsetelik milyen jó hely is az, és ott új életet kezdhetnek. A jelenet különlegessége, hogy Mercédesz, akárhová pillant, mindenhol a volt szerelmét látja, vele keringőzik,aztán mégis Fernand karjaiban találja magát. Elutasító vele mindig aztán, csak beleegyezik, hogy elhajózik vele Párizsba, - mert később közlik a nővel a hírt, egykori kedvese, a börtönben vesztette életét.

Díszlet: nincs túl gondolva, általános, hogy gyakran használnak vasszerkezetű állványt, ami itt bennünket a kollosszeumra emlékeztethet, egyes elemeiben. Az állandó szimbolikát képviseli az óra, ábrázolva az idő múlását. Rafináltan kihasználva, sokszor megjelenik az óra valamilyen formában, többek között visszatérését követően a gróf ketyegő órákat ajándékoz a három gazfickónak, akiken bosszút akar állni.

Jelmez: nem korhű, de itt is szabad a darab történetisége vagyis bármely korában történhet hasonló - bár Napoleon jelenléte miatt ez nem teljesen igaz.

Szereplők: Dolhai, Kerényi kristálytisztán, kellő alázattal alakították a figurát, bár az ifjú Dantest megnéztem volna egy Sándor Péter interpretálásban.

A történet nem sikkad el, jól nyomon követhetők a történések. Az elején mindenkinek van valami indoka, hogy félresöpörtesse az útból az újonnan kinevezett hajóskapitányt, Dantest. Mondhatni, talán nem is utálatos egyik sem, csak ahogy a 2. felvonás során kiderülnek az undorító tetteik, úgy válnak egyre unszimpatikusabbá a karakterek, és emelkedik föléjük Monte Cristo karaktere.

A lezárás - befejezés: amikor Albert és a gróf párbajoznak, elsülnek a fegyverek, hirtelen visszacsöppenünk If várába, ahol Faira abbé meghal, és megszületik a bosszúálló angyal... 

A darab végén: állótaps. Abszolúte megérdemelten. Kiemelt előadás, a zenéje lassan kezdett el fülbemászóvá válni, de elérte hatását. A történetből nehezen is lehetett volna rosszat kihozni, sikeresnek ítélem és merem ajánlani.

Teljes zenei gyűjtemény: https://www.youtube.com/watch?v=H5c0o556AsA&list=PLRH-9UaKeeqFtlKEyZYcPrNhNUDLHj-hn&index=2 


Jegyzetek az előadás alatt:

  • 65os medál - kulcstartó az Operettben, ahol 400 Ft a ruhatár...és plusz még a jegy se volt olcsó....jájááá
  • Kiemelt rész a darabban: Párizs jelenet 1.felvonás
  • Zene: visszatérő dallam, ami az utazásról szól a lepedősök és a mesélő ábrázolja
  • Kettős karakter fiatal és az idősebb Monte Cristo
  • Kezdetben nem negatív 3 karakter, csak ahogy egyre számra kiderülnek a sötét titkaik
  • Haydee tul kurvas, es rabszolga volt? Nem annak tűnt.
  • 2.felvonás 2 tömegjelenet, a bosszú, a karakterek titkai
  • A mágnes; - visszamenvén helyemre, miután jelezték, hamarosan folytatódik a darab, a ruhatár pultjára kitettek egy táblát/dobozt, amin láthatóak voltak az operettszínházzal kapcsolatos mágnesek. Egy nagyon megtetszett, azt meg is vettem, de útban hazafelé menet sajnos, a nálam lévő víz kissé elmosta rajta a festéket, de lantba vetettük politechnikai képességeinket és frissen restauráltuk. A ruhatárosok állítása szerint ez volt az utolsó példány abból a  típusból.
  • A nyugdíjas nénik körülöttem nagyon cukik voltak, össze is barátkoztam a körülöttem levőkkel, Csömörről jöttek, mindenki össze-visszaült a nézőtéren, sokszor panasz volt, hogy az előtte ülőtől nem lát...nekünk is volt ebben részünk, mintha egyre jobban szükség volna a székek javítására a nézőtéren... a nénik még arra is tekintettel voltak, hogy az előttük ülő miatt muszáj voltak jobbra-balra dőlni... ez a bizonyos illető, beszólt még a második felvonás elején a hölgyeknek, hogy nem az ő beszélgetésükre kíváncsi, és dumálni a kávé mellett kell - pedig a valódi bűnösök a nénik mellett ültek, és néma kussban voltak. Utólag visszagondolva, lehet jól esett volna a néniknek és az én lelkemnek, ha szembeszállok a magas, vörös démonnal és a valódi problémát okozó emberek felé irányítom
  •  Az Operettszínház legszemetebb jegyszedője is jelen volt... nem adtam meg neki a boldogságot, hogy hozzá megyek megmutatni a jegyet... :D

Nincsenek megjegyzések: