2018. június 22., péntek

Kevert, vegyes érzelmek - vegyes előadások tekintetében (Madách és Erkel Színház)


Az Operaház Fantomját utoljára idei évadban június 6-án néztem meg. 

Ez volt az a nap, amikor a kedvenc dolgaim összetalálkoztak. 
Ez volt az a nap, amikor a Pokemon Go és Az Operaház Fantomja összekapcsolódott vagyis inkább egy napon örvendeztettek meg.

Pár hete kaptam ExPass-t, úgyhogy este 6 ķörül Mewtwo Raiden vehettem részt! Végre sárga csapat bitorolta a tornyot! Beálltunk Aggronnal, amikor végre a kékek szíveskedtek abbahagyni a parasztoskodást...úgyhogy roppant izgalmas volt! VérValörökkel sosem verem össze a port, érdekes. Hozzájuk csatlakoztam, általában mindig ők segítenek ki a "bajból". Pont a kékeknél volt egy picsogó lány, is aki előszór kapott meghívőt... Szokás szerint ez sem ismerhette az animét, hiszen Mewtwo-t így - "miutu"-nak nevezte. Nem egyszer, nem kétszer mondta így. 

Este 7-kor következett a Fantom. Új szereposztással, akiket még nem volt szerencsém együtt látni. Most nyugalom volt, semmi zavargás, de végül csak "összebalhéztam" a jegyszedővel, aki ezúttal egy magas szőke 40es évei közepén járó, fontoskodó és kellemetlen nőszemély volt! Azt hitte töröltem a felvételt...pedig nem. Tehet egy szívességet! Sosem értem meg, hogy miért nem lehet a tapsrendet lefényképezni??? Hiszen már szervesen nem tartozik az előadáshoz....így jártam... Napokkal előtte ez a fontoskodó-utálatos nő nem volt ott a színházban, mert akkor tényleges lett volna dolga: a hangosan beszélőkkel, illetve az étkezést az előadás alattra időzítő anyuka és gyermekével....nagyon sajnálom, hogy akkor nem voltam annyira bátor, hogy fogjam szünetben a Győri kekszét és kivágjam a legközelebbi kukába... Igen, szünetben nem zabált, csak a darab alatt... Bármi ilyesmi elő fog fordulni, megtépem azt az embert, és nem érdekel, ha kitiltanak a Madáchból! Elegem van ezekből a minősítetlen egyedekből...

A Fantom szereposztása a következő volt: Posta - Mahó - Solti. Különösebben nem hagytak mély nyomot bennem. És a jegyszedő nő is elrontotta totál az estémet, pedig ezt a napot hetek óta vártam.


Június 14. Pas de Quatre '18 - bérletes előadás, a páholyomba nem jöttek társak, így a harmadik székről az elsőre átköltöztem és egész végig ott is maradhattam. Sajnos az előadás borzalmasra sikeredett, a két felvonást meg kellett volna cserélni, mivel az elsőnek a második produkciója siralmas zenével volt párosítva, hiába táncoltak jól, de még a történet sem egyezett a címben foglalttal... egyetlen öröm a barátokkal, ismerősökkel való találkozás volt, akikkel a szönetben csevegtem. :) Mindannyiunkat letaglózott az előadás...nem pozitív értelemben...

Minden esetben a zene felvételről szólt, nem volt zenekar.

I. Felvonás:

1. A Szlovák Nemzeti Színház balett-társulatának produkciója
Peter Breiner / Adrian Ducin / Igor Holovac / Glen Lambrecht / Reona Sato: BEATLES GO BAROQUE – Eight days a week (Koreográfus-rendező: Adrian Ducin) - keverve-kavarva, Beatles dalok, a korokat illetően nem tudták eldönteni, hogy a barokkban vagy a 80-as években táncolnak-e?

2. A Szegedi Kortárs Balett és a Nemzeti Táncszínház közös produkciója: Morelli/Stravinsky: Menyegző (Koreográfus: Enrico Morelli) - a zene elviselhetetlen, a történet inkább egy bolondok házára emlékeztetett mint menyegzőre...zene a tánccal nem volt együtt, magamban sírva könyörögtem, hogy vége legyen...


II. Felvonás:

1. Pécsi Balett: Footsteps (Koreográfus: Földi Béla Harangozó-díjas) - Reggeli tornának indult, votlak kisebb csoportok, akik egyéni pillanatokat mutattak meg, egy négy fős csapat, egy férfi-női kapcsolatot ábrázoló momentum. Mindenesetr érdekfeszítőbb volt a másik kettőnél.

2. Magyar Nemzeti Balett: Hans van Manen / Astor Piazzolla: 5 tangó
Ballet in one act (Koreográfus: Hans van Manen) - a legjobb volt, Leblanc Gergely óriási tapscunamit kapott szólótáncát követően. A négy tánc közül ez volt a legszínvonalasabb, jelemzek fekete-pirosak voltak, rózsaszál a hajban, szép össztáncoknak voltunk szemtyanúi, a zenével itt sem voltam annyira kibékülve, de lényegében elfogadható volt.


Csajokkal


Nincsenek megjegyzések: