2019. november 14., csütörtök

Furlanetto Ferruccio áriaestje az Erkelben

Furlanetto Ferruccio áriaestje (2019.okt.7.)

A művész üdvözlete


Amióta az operaház-Erkel színház lelkes rajongója/látogatója vagyok igyekszem a különlegességeket megtalálni a repertoáron. A zene nagyon jó, gyógyító hatással bír, mindig megnyugszom, és a hétköznapi gondjaimat arra a pár órára elfelejtem. Ezúttal vonzott a gondolat, hogy külföldi művészeket nézzek meg, akik az itthoni deszkákon mutatják be tehetségüket. Ezért került képbe, Ferruccio áriaestje is. A színpadra a basszbariton hangú operaénekes, a zongoraművész és a partitura-forgató lépett.

A program a  következő volt:

Brahms: Négy komoly ének, op. 121
Muszorgszkij: A halál dalai és táncai
Rahmanyinov: Csendes éjszakák titka / Tavaszi vizek(Kottából énekelte, de törekedett rá, hogy időnként felnézzen és gesztikuláljon)

szünet

Puccini: Bohémélet – Kabátária
Bellini: Az alvajáró – Rodolfo áriája
Mozart: A varázsfuvola – Sarastro áriája
Mozart: Figaro házassága – Figaro áriája az I. felvonásból / Figaro áriája a IV. felvonásból
Mozart: Don Giovanni – Regiszterária
Massenet: Don Quijote – Don Quijote halála
Verdi: Nabucco – Zakariás imája
Verdi: Don Carlos – Fülöp király áriája
(A dalokat, a Don Quijote halála kivételével mind fejből énekelte! A Mozart áriáknak volt a legnagyobb sikere, percekig ünnepeltük a művészt!)

Bal oldali, oldalpáholyban foglaltam helyett. látási körülményeimmel nem voltak gondok, mindent tisztán kitudtam venni, nem volt zavaró tényező. A művész programjában, első felvonásban a dalokat kottából énekelte, a második felvonásban már csak egy darabnál vette elő a kottát, míg a többit fejből énekelte. Számomra a Mozart darabok voltak a kiemelkedőbb, mivel mimikával és gesztusokkal is hozzájárult, hogy még élvezetesebb legyen az előadása.


 

Nincsenek megjegyzések: