2020. augusztus 3., hétfő

Zenekari est - Zrágábi előadások

Az Operaház zenekara tartott kis koncertet, hétfőn. Nálunk sem volt sok ember, de legalább a triplacsokis tortaszeletet, ami az Operaháznak van készítve, szünetben megkóstolhattam. Mivel, munkahelyi gondjaim voltak, nem igazán tudtam ráhangolódni a zenére. De, majd legközelebb! :)

Az Operaház társulata tavaly a horvát fővárosban vendégeskedett, ahol a Bánk bánt és a Víg özvegy előadásokat mutatták be a horvát közönségnek. Ezúttal átjöttek hozzánk a szomszédok két előadást tartva, az egyik a nemzeti operájuk, amiben koloztak is, rendkívül látványos volt, tradiciónális ruhákban léptek színpadra, illetve vitték azt a vonalat, hogy nagyon kövér a főszereplő és a szerelme is, mert kell a nagy hangterjedelemhez a nagy test is... :D Ez volt az Ero, a tréfacsináló (Ero, the joker). A főszereplő karaktert egy csavargóként mutatták be, bár titkon ő igenis egy gazdag ember volt... átverte a nagyon szigorú apát, aki egy gonoszkodó pótanyukát vett feleségül, és ez a nő nincs annyira kedves kapcsolatban a férfi lányával... Ero megleckézteti őket, szerencsére a darab jó befejezéssel ér véget, és egy ünnepi forgataggal. Látványos volt, sajnáltam, hogy kevesen jöttek el megnézni.

A horvátok még egy Thomas Man Halál Velencében című balettot mutattak nekünk, mely 1 felvonásban élvezhető volt. Csodálkoztam is, hogy egy órát fogok a színházban eltölteni, ugyanis ennyire volt kiírva... Számomra, pont a rövidsége miatt úgy éreztem, milyen kár, hogy csak ennyi és nem lehet továbbfűzni, ám, amit ki lehetett hozni a történetből,m azt maximálisan teljesítették. Kifejezetten a Halál angyala karakternek voltak kiemelt pillanatai, szólói, és hatalmas befolyása. A főszereplő, írót gondolán vitte magával Velencébe. Maga a történet eléggé érdekesenk lett tálalva, én sosem olvastam a regényt, így az adaptációt magamban dolgoztam fel. Adott egy író, aki megreked az írásban. Szerető felesége kérlelése ellenére ott hagyja, hogy inspirációt szerezzen a lagunák városában. Egy népszerű hotelben száll meg, ahol mindenféle puccos népekkel sikerül összefutnia, szerelmes párokkal, egyedül bolyongó magányos lelkekkel, egy ifjúval, aki a szüleivel érkezett nyaralni... ez a fiú ihleti meg a szerzőt, emlékezteti saját múltjára, amikor még gyermeke élt (ha minden igaz, sajnos meghalt a fia) és némileg a darab rendezése végett inkább úgy tűnik, mintha testileg vágyna a fiú után...

Mindenesetre tapscunamival jutalmaztuk az alkalmakat. Más érdekesség volt: magyar Hímnusz, horvát hímnusz és az UNIO hímnusza kezdések előtt elhangzott.


Nincsenek megjegyzések: