2015. április 9., csütörtök

A költő óriás megjelenése a Madách színházban


Meglepő a többszöri fellépés...

Én, József Attila



József Attila élettörténetét és munkásságát mindannyian ismerhetjük, általános, de leginkább középiskolai tanulmányainknak köszönhetően. Elmenni érdemes, mert igazi zenei csemegében lehet része a nézőnek. 


Az előadás dallamvilága hűen tükrözi József Attila belső lelki vívódását, megtört személyiségét, valósan kifejtődik, hogy egy meg nem értett ember volt, és szeretethiánnyal küszködött. A két szerelem élete különböző szakaszaiban éri utol, míg Márta hosszan tartó levelezéseket képtelen folytatni és elhagyja, addig Flóra már-már elfogadná őt, de végül Attila másként dönt. A keretszerű történet összefoglalóan bemutatja a költő életét. A szöveg szempontjából József Attila verseit hallhatjuk megzenésítve, szépen kidolgozva. Látványban és érzelmekben gazdag, katarzist biztosító előadásnak tekinthető.

A színmű a Madách musicalpályázatának egyik nyertes darabja.

A teátrum még 2012. február 10.-én és 11.-én tartotta a két szereposztásos bemutatókat. A darab sokak számára kiugrást jelentett, többek között az egyik szerzőnek, Vízy Mártonnak, aki ugyan hangilag nem kiemelkedő, de páratlan zenei tehetséggel megáldott férfi, neki köszönhető a színmű lenyűgöző dallamvilága. Muri Enikő is ekkor került első alkalommal komolyabb színpadra, mint ismeretes ő a Gór Nagy Mária színitanoda növendéke volt. Gallusz Nikolett később csatlakozott a csapathoz, miután, az én szívemnek oly kedves művésznő, Krassy Renáta, életében másodszor nagy boldogság elé nézhetett, kisbabát várt. Így Polyák Lilla Kozmutza Flórája mellé a szép hangú Niki társulhatott. Renihez hasonlóan, anyai örömmel távozott egy hosszabb időre Balla Eszter is, így helyébe a háttérben gyakran tartózkodó Wégner Judit léphetett, aki szintén egy páratlan tehetség... Sajnálatos módon csak később lett felfedezve, most Vágó Márta szerepében látható. A címszerepet Nagy Sándor és Posta Victor alakítja. 


Április elején megint műsorra tűzi a színház a magyar költőt bemutató színdarabot. Ám, ezúttal csak egy színész fogja az összes alkalommal alakítani József Attilát, mégpedig azért, mert Nagy Sándor az új előadás bemutatójára, az Agyeldobásra készül, ez egy bohózat. Jelenleg, tehát csak Victort láthatjuk Attila megformálójaként, és ez mindenképpen kiemelendő, mennyi energiával, kitartással és nem beszélve, szellemi frissességgel is kell rendelkeznie, hogy nap nap után ugyanazt a szerepet megjelenítse a színpadon. Érdemes elmenni és megtekinteni, legfőképpen buzdítani őt! :)

Videóérdekességek: Nagy Sándor és Posta Victor egy-egy József Attila verset tolmácsol.








Korábban már láttam a művet, és szerencsésen elmondhatom, hogy már mindkettő szereposztással is. Nekem Victor volt az első, így róla és a darabról többet olvashattok itt: 
http://phantomvizio.blogspot.hu/2014/03/egy-nagy-kolto-sanyaru-sorsa-zenei.html


Egy idézet a darabból, jobban mondva, egy párbeszéd:

"ATTILA: Márta! 
MÁRTA: Attila, hát te?
ATTILA: Nem is tudom, erre jártam... 
MÁRTA: Ez különös. Tudod én erre lakom. 
ATTILA: Igen, emlékszem. Magam sem tudom, hogy történt az egész, azelőtt sohasem jártam erre. Mindenfelé szoktam lógni, csavarogni, de errefelé soha. Most az utóbbi időben, akármerre indultam, mindig ide lyukadtam ki. Észrevettem, hogy folyton ezen a környéken sétálok. Előbb azt hittem, hogy csak a Vároldal meg a Corvin tér tetszett meg, hogy jól esik átjönni a Lánchídon, de aztán… 
MÁRTA: Aztán?
ATTILA: Aztán rájöttem, hogy szeretlek."

Az előadásról bővebben a színház hivatalos oldalán: 
http://www.madachszinhaz.hu/showinfo.php?id=85

Tájékozódni itt tudtok még: 
http://www.madachszinhaz.hu/musorok.php
http://postavictor.atw.hu/

Nincsenek megjegyzések: