2022. június 7., kedd

Ilyen van? Ilyen nincs! - Ilyen nincs? Ilyen van!

 Szeretett trónkövetelő tőr fölfelé mint a talajvíz!


Pál utcai fiúk
Vígszínház, 2022.június 3. (péntek) 19.00

Insta bejegyzés ékezet nélkül:

"Vegre elerkezett a 3.alkalom is. De van ilyen? /Ilyen van? Ilyen nincs!) Ez tenyleg megtortenik? A koronavirus ideje alatt nem gondoltam volna, hogy az allandoan "arrebb taszigalt" darabot nemcsak 1x, hanem mar 3.szorra nezhettem meg! Wow!!! Es azt hiszem ez volt az eleddigi legjobb elmeny! Ez az eloadas, alkalomrol alkalomra jobb lesz, es akitol tartottam is jol hozta a foszereplo karakteret. Meghatott Nemecsek onfelaldozasa, Boka es a kissrac kapcsolata, a kemenyebb pillanatok az eroszakos Pasztor testverek Einstandja, es Ats Feri leckeztetese, a Vorosok induloja es a legjobb esku dal, amit eddig volt szerencsem hallani! Minden jelenetet nagyon eltem. Szerettem. Talan még jobban mint eddig valaha. A maszkom alatt is enekeltem, birtam az ulesemet is, vegre nagyon kozelrol lathattam az arcokat, az erzelmeket. Szerencsere vizes nem lettem. Jah, es a feminim sracot a Vorosok kozott nagyon birom. Rogton az elso megjelenesuknel kerestem hol lehet, mikor lép a szinpadra.  Csapo Attila, nem a pozitiv karakter, azt hittem, hogy kifogjak fujolni a tapsrendnel, de szerettek. Es ez a lenyeg, nem a karakter, hanem a szineszt latjuk mar es igy itelkezunk. Attol még 2x mondták neki a darabban, hogy takarodjon, by Boka  #apalutcaifiuk #vigszinhaz #medveczkybalazs #dinobenjamin #zoltanaron #csibygergely #hatalmasvolt #embermark #jozanlaszlo # #megegywunderlichiskell #ritmuserzek #barátság #szeretet #kitartás"

A pótszékes darabra kb. 1 hónappal korábban tettem szert. Egyszeri telefon ment a Vígszínház jegypénztárának, gondolkodtam melyik időpontot válasszam, vannak még előadásaim, vagy éppen a fogorvoshoz megyek... megszületett a döntés, és aznap délután elmentem, beszereztem. Határtalan volt az örömöm!

A szereposztáson még sokáig morfondíroztam, ugyanis rosszul volt kiírva az aznap esti Bókának a szereplése, este helyett délután, de aztán csak ő volt. Szerencse, így megismerhettem Medveczky Balázs performance-át, és annak ellenére, hogy tartottam tőle, nagyon, de nagyon, sőt kifejezetten tetszett. Az az áhítat, ahogy az eskütételnél lehunyta a szemét, amikor már csak ő hiányzott a térdeplők közül. Egyszerűen csoda szép megformálása volt annak, amit ez a jelenet adhat, amit nyújt, amiről szól! Dinó Benjamin mindkét esetben megrikkantott...Medveczky nagyon törődő volt vele, valahogy jobban átérezte és ezért jobban formálta azt a baráti kapcsolatot, ami a két srác között van a darabban. Áts Feriről annyit, hogy jó volt, neki nem tudok semmit felróni, olyan volt mint mindig. De továbbra se érzem Józan Lászlót igazán Áts Ferinek. Nem tudom, hogy mi hiányozhat az ő karakterjellemzéséből... Ami már szemrevaló volt, bár amikor láttam, hogyan viseli a haját, akkor kissé hátrahőköltem, az Ember Márk volt. Most végre az idősebb Pásztor testvért játszotta. Tök arcátlan, tök bullyng-oló volt, egyszóval kegyetlen, mint amilyennek a negatív figuráknak lenniük kell. Az ifjabbik Pásztor, már 3. alkalommal ugyanaz. Azért kíváncsi lennék, hogy milyen a váltótársa? 

Összességében, az igazi siker akkor mutatkozott meg, amikor az eskü dal (fogadalmi dal) olyan magasztosan bontakozott ki, hogy a közönség a felénél már elkezdett tapsolni. És még csak a darabban szerepelt, nem a tapsrend végén, ahol szintén elszokták énekelni. Igazi felemelő pillanat volt ez nekem. Na, meg az is, hogy folyton énekelhettem a maszkom alatt. Ezt már 2. alkalommal is megtettem. 

Közelről láűtni az arcmimikát nagyon csodálatossá tették a darab főbb pillanatait. Medveczky énektudása tetszett, bár szerintem az a hangsáv neki sem megy tökéletesen, mint Wunderlichnak. Ugyanis, ha mélyből átmennek magasba, akkor berekesztenek utána. Nehéz, valahogy mégis a Wundinak ez jobban sikerült, ettől függetlenül Medveczky szipi-szupi volt. A darab érdekessége, hogy eddig ahányszor láttam egyre jobb és jobb lett. Annyi átélés van benne, most nem kellett hirtelen átállniuk a színészeknek, mint a 2021- novemberi alkalommal, hiszen akkor váratlanul lecserélték a Nagy Gatsby-ről a Pál utcaiakra az aktuális játszást. A darab építkezik, és mindig egyre jobb és jobb lesz. Egyszerűen bámulatos volt ez az előadás. Nem találok szavakat, amik méltók lennének rá. Imádtam kis feminim "fiúmat" a Vörösingesek között, az új póénokat, amik vagy voltak már a darabban csak nem sültek el olyan jól vagy benne voltak, pl. Nemecsek: Mit csinálnak a Vörösingesek? Bóka: Gyakorlatoznak. Nemecsek: És mi mikor megyünk haza? és lett hozzájuk körítve valami plusz, pl. Bóka mondja, hogy a kukkert a Vígszínházból származik, és a Csele nővére adta neki. Az, hogy a Nemecsek nem tud kúszni a földön anélkül, hogy a hátsófele az Égnek meredezzen, hát, erre se mernék nagyon megesküdni.. :) Ember Márk öröme  a tapsrend végén, ugrott egyet, amikor már végleg a színfalak mögé mehettek. A közönség imádta. És lehet ezt a darabot nem imádni? Szerintem aligha. :)

Olyan jó volt ott ülni a kis pótszékemen. Egész hét alatt féltem ettől a pillanattól, jó lesz a helyem? Jól érzem-e majd magam? És a kérdésekre a válaszom: egy határozott IGEN!

Bár elvették a hátrébb lévő szék befoglalását, ugyanis az orvosnő meg tűzoltó ültek mögöttem... valószínűleg ők már a délutáni produkción is részt vettek. Sajnos,a  jegyszedőnőt nem lehetett becsapni, lebuktam, így visszakerültem az előrébb lévő székre. Az előttem ülő család végül a második felvonásra átült a középső, be nem foglalt rendes helyekre. Mivel alátási körülmények jók voltak (azt leszámítva, hogy a jobb oldal belső tereinek történéseit nem láthattam), a pótszékemen, maradtam. Szerettem. Nagyon jó volt. Most már Wunderlich Józsi verziót is le kell vadásznom.


Link: https://www.vigszinhaz.hu/A_Pal_utcai_fiuk


Nincsenek megjegyzések: