2015. november 27., péntek

1925 - Az Operaház Fantomja némafilm formájában

 Rendező: Rupert Julian


Sokszor "összekapcsolódik" az 1925-ös évjáratú szélesvásznú mű, Az Operaház Fantomjával, hiszen horror elemeket csempésztek a filmbe, egyszerre ijesztő és nyomasztóvá tették, nagyon jó maszkokkal dolgoztak, ám ez a feldolgozás a legszörnyűségesebb véget ígéri a Fantomnak...

Kiemelt jelenetek
- Összefügg Webber darabjával és Leroux regényével, miszerint Christine egy Angyaltól vesz zeneleckéket és a Fantom hangját hallja a falból kiáradni, valamint a tény, hogy a vikomttal közli, semmi sincs úgy, mint régen volt, az angyal szigorú, így nem mehetnek el közösen vacsorázni...
- A Fantom leviszi a lányt magával a rejtekére, csakhogy lekerül az álarc róla...(mint minden esetben...)
- A Maszkabál jelenetben a Vörös Halál ijesztő kategóriába tartozik
- A film központi előadása a Faust, amiben Christine alakítja Margarite-ot
- Leroux-hatás: a szöcskét vagy a tücsköt választja-e a lány? (Rajta múlik, hogy az Operaházat elönti a víz, vagy megmenkülnek az emberek, többek között Raoul is)
- A Fantom csapdái
- Aztán a végkifejlet: a férfi, mivel a csőcselék elindult, hogy felkutassa a rejtekhelyét, elrabolja a lányt, egy lovaskocsit is "kölcsönvesz", menekülnek, de a Szajna partjára érve, Christine-t kidobja a kocsiból, ő meg a folyóparton bevárja a dühöngő tömeget, kineveti őket utoljára, majd hagyja, hogy az emberek azt csinálják vele, amit akarnak...szó szerint holtra verik, majd a hulláját a vízbe dobják...az utolsó képkocka, ahogy a buborékok feltörnek a víz felszínére, majd elhalnak...


A szereplőkről
A Fantom karaktere hozta el Lon Chaney számára a sikert, nagyon hiteles volt, teljesen ijesztő. A Fantom egy másik negatív oldalának tökéletes ábrázolója ő. Mary Philbin, gyermeki, fiatal kislány, aki rettegett az árnyékban rejtőzködő férfitól és aki szerelmet érzett a vikomt iránt. Norman Kerry, mint Raoul megküzdött a szerelméért.


Linkek:


Nincsenek megjegyzések: