2021. október 12., kedd

"Pál utcai srácoknak a harca és az áldozata, Nemecsek személyében, felesleges tettnek bizonyul...."



Végre! 2 fájdalmasan hosszú év után megnézhettem a Pál utcai fiukat!!!!

Előzmények:

 Munkahelyemen a főnököm és a lánya nagyon sokszor abban az örömben részesülhettek, hogy elmehettek megnézni a darabot. Ha jól emlékszem már 5. megtekintés körül járhatnak.... én meg csak szerénykedtem, de aztán valamiért mégis érdekelni kezdett az előadás. Talán, néminemű köze van hozzá a 2019-ben tartott Vígnapoknak vagy a minden évben megrendezett kulturális fesztiválnak, a Pozsonyi Pikniknek (update: 2021-ben nem tartották meg). Mivel ezeken az eseményeken ízelítőt kaphattunk a darab dalaiból, illetve felbuzdulván a zenéken, letöltöttem a teljes CD-ét (legális helyről). Így mikor munkában voltam, gyakran hallgattam őket. Többek között ez mind a mai napig érvényes, hogy a rosszfiúk dala, az Eistand, tesó! az egyik főkedvencem. Nem rajongók alapvetően a rosszfiú típusért, de ha egyszer a színész jól játsszik el egy adott karaktert, akkor a rajongásnak teret adok. Miért ne? Egy jó fiú is lehet jó vagy éppen pont az ellentéte, rettenetesen unalmas és lapos. A rosszfiú esetében néha a háttérsztori kiemelkedő, mitől lett olyan amilyen? Néha ezek jobban vannak felépítve karakter szempontjából, így nem csoda, hogy néha elcsábulunk...lányok különösen...belénk van kódolva, hogy olykor-olykor nem az "éltanuló" srác a kedvenc, hanem a bukott diák....

Na, ennyi érdekes felvezetés után, essen szó még a szörnyű 2 évről.

Úgy döntöttem, hogy bérletben vezsem meg a Pál utcai fiúkat, mivel a darab annyira népszerű, hogy a jegyeladás első napjának talán első 2 órájában az összes meghirdetett alkalomra már elfogynak a jegyek... Durva népszerűségnek örvend. Csak sajnos a jegyüzérek és olyan rajongók, akik 27 milliószor már látták nem engedik érvényesülni azokat, akiknek még nem sikerült...Hiába, mondhatjuk itt a bajunkat, de süket fülekre talál....nem beszélve arról, hogy a Vígszínház honlapján olvashatjuk, hogy az elektronikusan vásárolt jegyeket hamisítják... uh...szép...egyrészt megfosztja az illetőt az élménytől, másrészt kidob az ablakon pénzt... 

Nos, a bérlet volt a legjobb megoldás, amibe még 2 darab tartozott: A doktor úr (itt megismerhettük az újonnan Nemecsek szerepében debütáló Dinó Benjamint) és a II. Richárdot (itt meg a régi Nemecseket láthattuk). A koronavírus közbeszólt, így a darabok elmaradtak, csak 1-et tudtunk megnézni, a Doktor urat. A történelmi előadást a Pesti Színházban tartották, oda később jutottam el. Aztán jött a véget nem érő várakozás a Pál utcaira....

A vírus miatt bezártak a színházak, és pont a március 26. előtt történt, ekkor lett volna a darab nekünk. Amikor újrakinyitottak a teátrumok, október elejére tették az idejét, amit később, ahogy szeptemberben megnéztem volna a kiírt szereposztást, hátha már fent van, kiderült, hogy lecserélték, és tovább tolták november közepére... mert muszáj volt bemutatni Az öreg hölgy látogatását.... Akkoriban nagyon fel voltam háborodva, és a közösségi felületen írtam egy panaszt egy színházkedvelő csoportban, ahol a többség biztosított a megértésről és együttérzésről, kivéve egy vén kurva - nem fogom szépíteni - valamiféle jegyüzér volt, aki kikérte magának, hogy én vagyok a  tiszteletlen a színészekkel/a színházzal szemben, hogy panaszkodni merészeltem. 

1. Megtehetem, vettem rá jegyet, és nem kaptam meg a darabot, mert valami/valaki miatt áttették és erről érdemben nem lettünk tájékoztatva semmilyen formában - érdekes, hogy más színházak megtudják tenni, hogy akár fel is hívják a közönséget (pl. Erkel). 

2. Nem érti, hogyan is érthetné egy olyan némber az én megközelítésemet, aki ingyen is mehet színházba, ha állítása szerint "ott dolgozik". 

3. Nem ismeri a nagy pénzek, nagy áldozatok fogalmát. Innen üzenem neki, hogy húzza le magát a WC-én, és, hogy sajnálom azt a színházat, sőt szánalmas az a színház, ahol ilyen vén kurvákat alkalmaznak! Az ilyeneket nem kell támogatni! Szálljon inkább magába, és örüljön, hogy bárki is ad neki munkát. Ilyen empatikus szemlélettel kirúgnám, az fix!


Ismét eltelt egy hosszabb időszak. Már félve mertem kimondani, mikor megyek megnézni a Pál utcaikat, annyira féltem, hogy az élet megint közbeszól. Addig is velem voltak a dalok, nem volt nap, hogy ne hallgattam volna meg belőle egy-két részletet...

 

2021. október 3-at írunk. Végre elérkezett, két hosszú év után a nagy nap!!!!

A szereposztást leellenőriztem, hetekkel előtte. Ugyan sajnos nem Wunderlich Józsefet kaptam Bóka Jánosnak, de mégsem voltam szomorú, sőt, ha lehet, talán elégedettebb is voltam a "másik" Bókával, Ertl Zsombort kaptuk. És róla tudtam, hogy jó lesz, hiszen a Ngay Gatsbyben ő a mesélő, általa látjuk és ismerjük meg Gatsby-t. Úgyhogy az eleinti bizalom mindenképpen meg volt!!!! Dinó Benjamin tökéletes Nemecsek szerepére! Mintha ráöntötték volna a karaktert. Szerencsétlen, szomorú sorsú gyermek, és ezt nagyon jól tudta prezentálni nekünk Benjamin. Az igen jó volt című szám meghatóra sikeredett, igaz én a végén, amikor elveszítjük őt, akkor sírtam a legtöbbet. Csele szerepében a Jóban rosszban sorozatból ismert, rezidenset fedeztük fel, Csiby Gergely. Csibész figura, minden hülyeségben benne van, a kalapját nagy becsben tartja és a közösség célja érdekében felajánlja, ha elnököt kell választani....tetszett még a Kolnay és Barabás folytonos utálkozása, amit kis időre, amíg a Vöröingesekkel össze nem verték a port, felfüggesztették. A Vörösingesek közül nagyon öregnek találtam a Pásztor testvéreket alakító színészeket. A vízes jelenetük miatt nem ülnék szívesen az első sorokban... A vezető sem volt rossz, Áts Feri, vagyis Józan László (akit pedig nem bírok a homokos karakter megformálása miatt a Barátok közt-ben, nagyon unszimpatikus volt ott...), mély hangja volt, kedvelhető volt, igazságos, csak szemét, amikor Nemecseket víz alá küldte...hát, az nem votl kedves tőle... szerencsétlen nagyon sokszor meg lesz áztatva a darab alatt... A Vörösingeseknek egyébként szerintem tök jó helyük volt a Fűvészkertben, nem értem minek kellett nekik a koszos grund...ahogy elnéztem őket, egyszer csak találtam egy nagyon feminim alkatú srácot, de ne tévesszen meg senkit, csak fiúk játsszanak a darabban.

Molnár Ferenc azonos című regénye alapján írták meg a darabot, a zenéért többek között Geszti Péter is felelős, érződik a zenei talentuma a dalokban. Az új kedvencem a Vörösingesek indulója, Felveszem a vörös ingem... :) Ez alkotta a fődalt az első felvonásban, míg a jól ismert Fogadalmi dal volt a fő irányvonala  második felvonásban. 

Nagyon tetszett, és remélem 1x majd sikerül megint jegyet szerezni rá. Roppant jó előadás, energikus, jól táncolnak benne, nincsenek női karakterek (lányok nem besértődni!), szórakoztató, ugyanakkor egy álmot zúznak a végén szét, hiszen a grundot átépítik, és a Pál utcai srácoknak a harca és az áldozata, Nemecsek személyében felesleges tettnek bizonyul....

Ülések: imádok a Vígben ücsörögni, a földszinten is ugyanolyan jó volt, mint az erkélyen vagy a páholyokban. Próbáljátok ki! 

A szereposztás:



Pár érdekesség:

Bejegyzés videóval:

https://www.facebook.com/vigszinhaz/posts/4912570515424048?__cft__[0]=AZXfEO7c7mN8unZRM2otz8nvLeT9_udjCQxGH0RcW74Whx9vVBVYb8JKEVVC7BUSvETbDPU7Yd9PfX1nXS7CToB-qWO1cBHlQO1YEDQgQMCBqcAKyt9wU3fmc2gWFS9vTDkdH7d29bDDXJErYo0Vrr-pdLxAhOTtsiwt4ywsOfE2kQ&__tn__=%2CO%2CP-R

Youtube-on:




Nincsenek megjegyzések: