2022. augusztus 31., szerda

A Fantom új beállókkal és egy szívszorító pillanat

 A utolsó utolsó előadás a 2021-22es évadban

Madách Színház, jún. 29. este 19.00, Az Operaház Fantomja

 


Nem is lehet teljes az évadom, ha nem megyek el Fantomra. Sakkoztam sokat, szórakoztam a szereposztásokat illetően, hiszen az a nagy tervem, hogy minden felállásban megnézem a 3 fő karaktert, milyen közöttük az együttműködés, a kémia, és, hát, nemrég a Madách bejelentette, hogy megfiatalítja a darab szereplőgárdáját, egyenlőre csak a mellékkaraktereket és lehet, hogy ősszel, amikor is elérkezünk a 900. alkalomhoz, már új főszereplők is láthatóak lesznek... de addig még van idő.

A Nevek: Zsitva Réka (Meg Giry): a lány hangja nem volt túlzottan megnyerő, de tetszett a színpadi mozgása, és főként a játéka, itt-ott az arcmimikája. Christine öltözőjében már nem fogja meg a rózsát, mint egykori elődei, amikor a barátnője meséjét hallgatja az Angyalról. 

Mező Zoltán (Joseph Bouquet):  a felakasztott embert nem változtatják, pedig alkatra eltérőek a férfiak, akik megformálják. Most egy zömökebb, a régi zsinórmesterhez idomuló Mező Zoltán játsszik, illetve a szintén, 1-1,5 éve beállt Ekanem Bálint, aki magas, sötétbörű, soványabb testalkatú férfi... Nem volt sem nem rossz, se nem különleges.

Derzsy György (Piangi, a tenor): semmilyen, leginkább ezt az érzelmet váltotta ki belőlem, kíváncsi vagyok a szintén új, de már helyi színész performance-ára, Sándor Dávid a személyében.

Lőrincz Sándor (Kikiáltó): szokásos, szintén nincs újdonság

Szolnoki Tibor (Leköszönő igazgató): szerintem ő egy igazán üde színfolt és jó választás a szerepre. Nem tesz hozzá sokat, de nem is vett el belőle. Jól alakított. 

Borsányi Dániel (M. Reyer): szokásos, jó lesz. :)








 

Rövidke, első összefoglalásom a szereplőkről: Sasvari már csak showman, a mély hangok es az erzelmesebb pillanatai nagyon tetszettek. A magas hangok sajnos nem mennek neki olyan jól. Jaj ez most fura lesz, de van 1 kisugárzása ami a másik két Fantomnak nincs. Bot Gábor és Fonyó Barbi, de főként Barbitól voltam elragadtatva. Továbbá láthattam az uj belépőket. Az új Meg nagyon jo, olyan emocionális arckifejezése van, nekem kicsit magas a hangja, de majd megszokom. 😃 Monsineur Reyer is jo volt, csak kicsit széles, mint korrepetitor, de ez miért is lenne baj?

Jó látni újabb generációkat a színpadon. :)

Az ülésemben bizonytalan voltam, mert pótszéket kaptam, aztán mégis a sor közepén ültem, a földszinten. Jó volt, a szünetben a fali festményeket fotóztam, amik mellett milliószor már elhaladtam, de sosem foglalkoztam velük, egy kedves németországi barátnőmnek készítettem őket.

Insta bejegyzésem:

"Lerántom a leplet: Évadzáró Az Operaház Fantomjával a Madáchban. A mostani triot volt szerencsém már látni 2017 körül, de ebben a szo-ban sok volt az uj beallo, akiket szinten keresek. Hozzatesznek-e ujat, szokatlant a mar jol ismert karakterekhez? Vagy esetleg pont az ellenkezo tortenik? #azoperahazfantomja #madachszinhaz #sasvarisandor #fonyobarbara #botgabor #thephantomoftheopera #zsitvareka #mezozoltan #derzsygyorgy #lorinczsandor #szolnokitibor #borsanyidaniel #weilrobert #megintvoltegypillanata #keresteakozonsegkozottafantomot #ottvanafantom"
 
 
A szomorú hír pedig azoknak szól, akik szerették Raoul szerepében, Homonnay Zsoltot, ő ugyanis távozik a Madách darabjából, az utolsó előadások napján, vagyis július 3-án jelentette meg. Igazán szörnyen esett, hogy úgy döntöttem, hogy nem megyek el az estire, pedig akkor volt a DREAM szereposztás, vagyis számomra mindig az elsők lesznek a legfontosabb csapat a Fantom történetében. És ez most meg fog szakadni, hiszen Homy nem játtsza többet a nemes vikomtot. Én még színész miatt nem sírtam így otthon! Egyszerűen magam is ledöbbentem, hogy én ezt az embert mennyire szerettem a darabban! Azt, hogy most nélkülöznöm kell, nehezen viselem, de később is nehezen fogom megszokni, ugyanis nagyon élte a figurát, nagyon kitünt a többi Raoul-hoz képest. 
 
Íme egy kis szösszenet az én búcsúztatómból Instagrammról:
 
"Szivem szakad meg!
Akik ismernek,tudjak mennyire Fantom párti vagyok...es, h Raoult nem emelem soha fölé...DE! A mai eloadas esetében, ha tudtam volna....oh, drága Raoul! Hihetetlen hálás vagyok, hogy évek ota a csapatot, sot kezdettol fogva erositetted es most menned kell...sirok... Homonnay Zsolt ma volt utoljara nemes férfiú Az Operaház Fantomjaban. Egy altala kozolt videobol tudtam meg. Vegtelenul szomoru vagyok. Csak annyit tudok mondani,  tiszta szivbol, oszinten halas vagyok, h Te voltal az elso Raolom, aki egy olyan figurat teremtett a szinpadra, akit lehetett szeretni, figyelni mikent cselekszik, formalni ugy a karaktert, hogy mindig valtozatos legyen. Egyszoval: valóságossá. KOSZONOM NEKED!!!! De vegul is, ha most nem vagyok a Madachban, akkor talan nem bucsuzom "orokre" Toled, szeretett Raoulom! 🤗 Tovabbi sok sikert es jo egeszseget! #azoperahazfantomja #madachszinhaz #homonnayzsolt #utolsoeloadasa #lastperformance #verysad #szeretettraoul #raoul #bucsuafantomtol"
 
 
Az én méltatásom, amit Felé tolmácsoltam ott:
"Sajnalom es oszinten orulok, hogy reszese voltal a Fantom csapatanak! Nekem Te voltal az elso Raoul-om, akit nagyon, de nagyon szeretek/szerettem. A karakterbe eletet vittél. Sajnalom, hogy nem lehetek most ott, hogy még utoljára lassalak a szerepben. 😭 Azt tudom csak irni: KÖSZÖNÖM az elmult evek eloadasait! Rendkivul hálás vagyok, hogy ezt a karaktert ennyi even át formáltad. Örök Raoul maradsz nekem, kivanok tovabbi sok sikert es jo egeszseget!"

 





 

Nincsenek megjegyzések: