2023. június 12., hétfő

A prágai Fantom kincse, Monika Sommerová távozása a Fantom Opery előadásból

frissítve (2023.06.26.): Monika terhes, és ezért elvonul egy kis időre a darabból. Gratuláluk! :)




Az első számú Christine elhagyja a hajót...

Christine menyasszonyi jelmezében, kulissza-fotó, forrás: super.cz

Monika Sommerová a darab 2014-es bemutatója óta erősíti a cseh változat gárdáját. Páratlan tehetség, bájos, a legjobb prágai Christine volt. Bevallom, nekem is a kedvencem. A Prágai Konzervatóriumban operai hangképzést tanult, pár éve sikeresen lediplomázott. "2003-ban a Karlovy Vary-i pacsirta regionális fordulójában I. díjat, a Karlovy Vary-i pacsirta országos fordulójában pedig 2. díjat nyert. 2009-ben 2. helyezést ért el a Prague Singer énekversenyen. 2010-ben a Prágai Konzervatóriumot képviselte a Cseh Köztársaság Konzervatóriumainak versenykiállításán Pardubicében. 2012-ben 3. helyezést ért el a nemzetközi Dušek énekversenyen, 3. helyezést a Prague Singer nemzetközi énekversenyen, 2. helyezést az Olomouc 2012-ben és döntős részvétellel a nemzetközi Antonín Dvořák versenyen Karlovy Varyban szerepelt. (forrás: https://cs.wikipedia.org/wiki/Monika_Sommerov%C3%A1). Több operai szerepet is vállalt.

 A Fantomot pedig vitte előre, sokan csodálták kedves és közvetlen jellemét. 

Marian Vojtko-val, aki felfedte Fantom arcát a kulisszák mögött. Ő az egyik legnépszerűbb szereplő.

Eredeti szakmája, agrármérnök, mégis az éneklés mellett tette le a voksát. Nem kis tehetséggel van megáldva ez a  hölgyemény, ugyanis a színpadon nemcsak a félénk kórsitalányt formálta meg, hanem kicsit idősebb karaktert is, La Carlotta-t, a primadonnát. Történt ugyanis, hogy az aznapi szereposztás énekese lebetegedett, váltótársa(i) nem voltak elérhetőek az esti előadásoz, így Sommerová bevállalta és sikeres volt a beugrása. Időnként primadonna, máskor Christine szerepét öltötte magára. Aztán pár hónappal ezelőtt lemondott Carlotta-ról, végül most, úgy döntött, hogy az eredeti szerepét is visszaadja.

A hivatalos honlapon még nem közöltek semmit: https://www.fantomopery.cz

Monika a Primadonna szerepében forrás: musical cz
 
 
Szintén érdekesség, de ha már a magyar Fantomot nagyon szeretjük, meg kell említenem, hogy nem egyedülálló, amikor egy művész két különböző szerepet formál a színpadon nem egyszerre, de egy darabban. Miller Zoltán, a tökéletes példa a mi Fantom családunkból, ő első szereposztásban volt Raoul, majd másodikban a Fantom. Időnként azért lemondta a szerepeit (állítása szerint, ha nem volt teljesen benne a karakterben, nem érezte, akkor nem vállalt aznapra munkát..ezt velem is "leművelte" 1x fordult elő, hogy lett volna lehetőségem Raoul-ként megnézni, de végül ez kudarcba fulladt, helyette megkaptam Nagy Sándort - akit nagyon szeretek, egyáltalán nem bántam meg)

Hogy Miller-ről képet kapjatok, itt egy felvétel, ahol két csodálatos, jelenlegi címszereplővel közösen időztek a régi Showder klub-ban, Fábry Sándornál:
 

Rövid ideig látható volt egy váltótárs Monika mellett, Tereza Mátlová néven. Az eredeti, másik Christine (Michaela Gemrotová) ugyanis anyai örömök miatt egy időre ott hagyta a társulatot, de 2019 végén ismét beállt a csatasorba. :) De a folytonosság szól mellette, hogy a két fő ikon Christine mellé csak időnként jöttek be egy-egy váltók. Most viszont tartosabb lesz a történet, ugyanis az eddig Meg Giry-t játszó Natálie Grossová előlépett a rivaldafénybe, ő lesz az új társa Gemrotová-nak. Sok szerencsét kívánunk neki is, ahogy Monika-nak az elkövetkezendőkhöz. Reméljük, azért valamikor, egyszer még visszatér a szerepbe. Sose lehet tudni. :)

 Jöjjön pár felvétel Monika-ról.

Amikor még a bemutató előtt álltak, egy show-műsor keretein belül elmentek szerepelni a darab főszereplői, a Gondolj rám című számot Monika adta elő (már itt is hallani lehetett, hogy jó választás lesz Christine szerepére):



Egy másik gálán, viszont a Raoul-t alakító, Bohuš Matuš-sal énekelték el a kóristalány és a vikomt szerelmi kettősét:



A prágai Fantom, ahogy már többször megénekelte, egy non replika előadás, tehát eltér az eredeti koncepciótól, mind jelmez, díszlet, rendezés kapcsán. 

Ennek a változatnak rendkívül sok jó ötlete van, többek között:

- A múltba való visszatérés az aukciót követő csillár felemelkedés során, - nem csak a mozgó színpadképet látjuk, hanem beszippant konkrétan magába a jelenet, a színpadra érkeznek, miután körbesikoltozták a közönség sorait a balerinák...eközben a fekete asszony, aki Giry asszony volt leveti ruházatát a színpadon, így tárul elénk, hogy nem az idős Madame Giry-t láthattuk, hanem a lányát (aminek mondjuk tényleg van értelme, ha végiggondoljuk, hisz Raoul is öregember...), miután leleplezi magát, egészségügyi botját (ami az vezénylőpálca az eredeti felfogásban) átadja a színpadra besiető Madame Giry-nek, aki rögvest dologra bocsátja lányát...

- A második felvonás elején szintén kihasználják a zenei aláfestést nem kell csak előretekinteni, és a semmibe meredni...hanem azt látjuk, ahogy az új csillárt felavatják, Raoul megkéri Christine kezét...(és így nyoma van annak, hogy a Maszkabál jelenetben hivatkozik a lány rá, hogy titokban kell tartani az eljegyzésüket).

- Gondolj rám jelenetben Meg végig jelen van és asszisztál Christine színpadi jelenlétéhez...de főként az dominál, hogy ez az a darab, ahol a két lány mély barátságát igyekeztek jelenetről jelenetre felépíteni.

Sok esetben a díszes jelmezei és díszletei miatt is kimondható, hogy a cseh változat valami nagyszerűre és nagyra akart törekedni. Hasonlítson, de térjen is el az eredetitől. Ettől függetlenül, lehet rajta látni, hogy igyekszik a nagy múltú replikának megfelelni és felnőni hozzá.


Nincsenek megjegyzések: