2018. április 18., szerda

A balett világába kalauzol

Az alapoktól a konfliktusokon keresztül a boldog végkifejletig


Időpont: 2018. április 15. vasárnap este 19.00 - 21.30
Előadás címe: Sylvia
Műfaj: balett-komédia
Zene: Leo Delibes
Koreográfia: Seregi László


Barátnőmmel ez az a közös bérlet időpont (nem a bérlet), ami nem egyezik. Ő délelőtt nézi meg az előadásokat, én este. Nem jól szerveztünk, de jó hírem is van, hiszen így legalább a számomra kedvesebb szereposztással láthattam a darabot.

Pár évvel ezelőtt láttam a Sylvia-t, akkoriban nyereményjátéknak köszönhetően a karzatról szemléltük. Most páholyból figyeltem, és már a színház ajtajában érdeklődtek a jegyszedők, hogy tudom-e változtatás történt? Persze tudtam. Eredetileg nem ez a balett lett volna, hanem A rosszul őrzött lány. Hogy miért módosították rajta? Ne kérdezzétek, én hiába tettem, nem kaptam választ... Úgyhogy Sylvia volt. Nem bántam meg, egyszerűen aranyos. 

Szeretem, ahogy alapoktól indulva, megismerhetjük a táncosok kulisszákból ismert dolgait, hogyan gyakorolnak, milyen lépéseket kell elsajátítani, meg milyen egy társulati összpróba? Aztán ez a próba valódi előadássá alakul. A főszereplő négyes mindegyike megtalálja a maga párját. Vannak összezördülések, vágyakozás más személy társasága iránt, de Ámor azért van, hogy segítsen!

Korábbi tapasztalatomról itt olvashattok bővebben: 

Szereposztás
További infok, cselekmény, adatlap itt:

Az Opera.hu oldaláról:
"Tasso pásztorjátékából – egy szerelemtől húzódozó nimfáról, a hűséges pásztorról, és egy kéjsóvár szatírról – Delibes romantikus balettet formált, Seregi László koreográfus pedig vérbő, atelier-komédiát egy társulat mindennapjairól, rivalizálásról, intrikákról, apró-cseprő szerelmekről. Így lesz Sylvia görögös ihletésű meséje igazi „játék a játékban”. Seregi érdeme, hogy a mára már kissé egyszerűnek tűnő bukolikus történetet igazi „vérfrissítésnek” vetette alá, és nem vonakodott saját mesterségét sem egyfajta görbe tükörben színre vinni: ilyenek vagyunk mi, egyszerre esendő és hajtépő művészek, még inkább – ilyenek vagyunk, mi, emberek."

Pár kép az estéről



 

Ajánlom megtekintésre, jövő évadban is lesz Sylvia. :)


Nincsenek megjegyzések: