2018. április 12., csütörtök

József és a színes, szélesvásznú álomkabát - 7 év után is...egyszerűen...Imádom!!!

Örömünnep a Madáchban - de senki sem tud róla, úgyhogy psszt!!! :)


Időpont: 2018. márc. 20. 19.00-21.15
Helyszín: Madách Színház
Előadás: Andrew Llord Webber - József és a színes szélesvásznú álomkabát
Rendező: Szirtes Tamás, Koreográfus:  Tihanyi Ákos
Műfaj és nyelvezet: musical, magyarul, két felvonásban, angol feliratozással
Link (cselekménnyel együtt): http://www.madachszinhaz.hu/showinfo.php?id=30

El nem tudom mondani mennyire nagyon vártam ezt a napot, ezt az előadást! Ugyanis Klaudia nevét március 20-án ünneplik. Hónapokkal ezelőtt szert tettem a jegyekre, családban én vagyok a beszerző. Tűkön ülve vártam, hogy mikor írják ki a szereposztást. Február közepén megszületett a döntés. Megvallom félve nyítottam meg a linket, ami az adott oldalra teleportál. Miért is féltem? Egyszerű. Van egy énekes, aki ordít. El akartam kerülni. Bocsi, Polyák Lilla rajongók! Nem bírom elviselni, a hangját, ami éneklésből ordításba megy át. Nem szerettem volna, hogy ott legyen az én jeles napomon! Másrészt a Fáraóért is drukkoltam kellett. Gáspár Lacit nem kérek, Baráth Attilától ódzkodom - ő inkább az öreg Elvist idézheti meg, aztán ott van még a szintén X-faktorból színházba integrált Vastag Tamás, aki ugyan jó választás lehetne hangja alapján, de azért ha az embernek van egy kedvence, akkor vele szeretné megnézni. Így teljesült is ez a vágyam! A szereposztásom a következő volt:

József - Puskás Peti, Narrátor - Ladinek Judit, Fáraó - Posta Victor, Jákob - Lőte Attila

Maximálisan elégedett voltam, hogy ők lehetnek, de természetesen bármiféle gikszer beüthet, és ezért is aggódtam mindvégig, sőt sokkal jobban, amikor olvastam egy facebook-os bejegyzésben, hogy Ladinek Judit megbetegedett, és pár előadását le kellett mondania... rosszul emlékeztem Nyári Darinka időpontjaira, aki idén lett új beálló a darabban. Rettegtem, sakkoztam, osztottam, szoroztam. Ki lesz a nyertes??? Polyák Lilla szerencsére le volt foglalva, és a fellépéseit számon tartja vagy ő vagy egy rajongó a közösségi oldalon és ott nem szerepelt a 20.-a. Örültem is meg nem is, mivel még mindig semmi nem volt biztos. A színházak védjegye, hogy módosíthatják utólag is a szereposztást. Ezt már talán mindenki, aki e nemes intézményekbe eljárogat, tudja...

Az előadás estéjén történt
Elfelejtettem szugerálni, csak a villamoson jutott eszembe a bűvös mondat, ami talán segíthet nekünk... Nyílván az első dolog volt, amikor beléptünk az előcsarnokba, hogy meg kellett nézni a szereposztást! Stimmelt a kiírás!!!! WOOOOWWWW!!!!! Középiskolásokat is érkeztek, ráadásul a földszinti büfében megláttam egy volt mentoromat, még gyakornok koromból, de nem akartam megszólítani, mert ő is a saját családja körében volt, és látszott rajta, hogy el van foglalva...

Kényelmes helynek bizonyult a választott erkélyülés, sőt kiváló látási körülményeket biztosított, közel a színpadhoz, és látni lehetett a színészek arcmimikáját is közelről. Néha nagyon szeretem nézni az apró rezdüléseket.

A darab egy olyan életvidámságot ad, amit más előadás nem tud nekem átnyújtani. Energiákat szabadít fel, és arra késztet, hogy követeljem: ne legyen vége! Kérlek ne fejezd be!

Még a sokak által agyon magasztalt Mamma Mia sem, mert azon kívül, hogy felmegyünk a színpadra a színészekhez, táncolunk, fényképezgetünk, megy az ABBA zenéje alatta, de nem tudott igazán elvarázsolni. De itt! De itt úgy érzem, mentem felrobbanok, annyira szeretnék a vidám mókázásuk részesévé válni! Velük együtt ropni, pezsegni! De csak a dallamra mozdulok a helyemen, jellegzetes karmozdulatokkal, dobolok a lábammal. Ekkor már senkit sem zavar,. mert ez a Medley. Itt a dalok többsége, ami a darabban volt elhangzik újra és óriási bulit csapnak a színpadon a művészek.

Képek az estéről (hamarosan!)


Apróbb hibák
Kiss Ernő Zsoltra komolyan haragudtam, hogy miért kellett neki elszúrnia az "Egy angyallal több van az Égben" kezdetű dalt, amit amerikai akcentussal énekelt egész végig. Nagyon idegesítő volt, előtte pár órával állandóan ez a dallam ment a fejemben, és ettől kivert a víz, hogy így kell hallgatnom. Az első felvonás nagyon rövidnek tűnt. Judát alakító művészt még nem láttam szerepelni, ez volt az első alkalom, kissé telt idomai és borotválatlan arca ellenére a Benjamin megmentéséért folytatott küzdelem során (ami zenében bontakozik ki) egészen meg voltam vele elégedve, mindenesetre majdnem legkisebb fiú hatását még így sem értem annyira igazinak, hiszen Benjamin, Juda József mellett a két legkisebb fiú. Eleddig Szente Vajk és Arany Tamás alakították ezt a figurát, és ők a karakterhez idomultak. No, adok Mező Zoltánnak esélyt. Mindenki meghízott az évek alatt... 2011-ben láttam utoljára az előadást, azóta jó pár év eltelt és mindenki "megizmosodott"... :D A párizsi jelenet varázsa nem jött át... a díszlettel is nehezen tudtam megbarátkozni, valahogy nem keltette bennem azt a régi familiáris érzetet...

Ami volt - de nagyon: 
A zenéje, és komplexen, a hibák ellenére is az egész. Olyan erő, boldogság árad a darabból, ezt mindenkinek látnia kell!

Puskás Peti tökéletes József volt, felnőtt a figurája, és elemi volt zeneileg, maga a szőke kiválasztott fiú. Játék szempontjából is sokat fejlődött, és életet vitt a figurájába, tudott alázatos lenni, kissé beképzelt és öntelt, ugyanakkor a humort sem nélkülözte munkája. Kíváncsi lennék ettől függetlenül Serbi Józsefére, mennyit változott? Illetve az új szereplő, Solti Ádám, hogyan vetkőzik neki a feladatnak?

Ladinek Juditnak a Facebook-on, privát üzenet formájában írtam hálás köszönő levelet, hogy vele láthattam, és méltattam az egész gárdát. Tudják, mennyire fontosak nekem. Judit énekhangja kicsit magas, de jobban szeretem őt hallgatni, mint két másik társát. Bár Nyári Darinkára kíváncsi lennék.

Lőte Attila ideális apukaként, Jákob szerepében, aki Józsefet mindennél és mindenkinél jobban szereti, Puskással való közös jelenetei meghatóak voltak, szépek. Igazi apa-fia kapcsolat, kölcsönös tisztelet, vagyis tisztelet az idősebb emberrel szemben.

Posta Victor - a szívem szakadt volna meg, ha nem vele látom a darabot. Fáraóként óriásit fejlődött, bár ugrálni nem mert a szűk naciban. Alig vártam, hogy színre lépjen, énekeljen, táncoljon és aztán később Elvis ismert dallamát elénekelte, már vártam a meleg imitátorokat. Rajtuk mindig szakadok.

Ekanem Bálint érzelmi megjátszásban - amikor Józsefet siratják Jákob előtt, a szeme körül könnyek jelentek meg - tökéletes volt, viszont a párizsi jelentben, ahol neki van főszerepe, nem igazán emelkedett ki. Ugyanez mondható el a srácról is, aki Benjamint (Bakonyi Simon) formálta meg. Régen a gyerekek kellő hangsúllyal ("A Moulin Rouge-t is bezárták") adta elő azt a mondatot, amin a testvérek megdöbbentek, a közönségnek meg nevetnie kellett volna, ám sajnos a srácnak most nem sikerült a megfelelő pillanatot megragadni.

Érzés az előadás alatt
Nagyon tetszett, hogy gyakran a jobb oldal felé tekintettek, ekkor úgy éreztem, mintha nekem énekeltek volna...bár, ha úgy vesszük, voltak ott mások is... Mindenesetre az új gárdával is meg voltam elégedve! Szerettem ezt az estét!

Utóérzés:
Jászai Mari téren Puskás Petivel és Ekanem Bálinttal összetalálkoztunk. Gyorsan, 20-25 perc alatt kiértek a színházból. Legszívesebben a nyakukba ugrottam volna... :D a közös kép lehetősége, és persze köszönetet mondani, hogy mennyire boldoggá tettek este a fantasztikus fellépésükkel.


Boldogságos est!


Nincsenek megjegyzések: