2014. június 27., péntek

Mary Poppins reload... :)


Egy mosolygós Mary Poppinsról...

Időponjt: 2014. június 23. este 19.00
Helyszín: Madách Színház
Előadás Mary Poppins


A szereposztást illetően egy kevert, vegyes főszereplő párossal szerettem volna megnézni az előadást. Vagy legalábbis, a jól megszokottól, Oroszlán Szonja-Sándor Dávid csodálatos kettősétől eltérőt, hiszen - szerencsére - folyton velük sikerült kifognom. Végül, pedig azon okból, hogy fel tudjam mérni milyenek a további szerepformálók, hogy ne jelenthessem ki, hogy csak eggyel lehet az IGAZI. :) Mindenkinek ki jár az esély a bizonyításra, no meg furdalta az oldalamat a kíváncsiság, mert Csonka Bandi Bertijét nagyon sokra tartották az ismerőseim - mert a film alapján ítélkeztek. Mahó Andi Mary-t is szeretnivalónak állították.

A megszokott leírástól, egyéni véleménytől eltérek és inkább a különféle újdonságokra helyezem most a hangsúlyt. Különösképpen a bakikról ejtsek pár szót.

Valahogy aznap este, nem voltak tisztában a Madách díszítői, hogy gyorsan kellene helyszínt módosítani. Ez nem következett be, a Park jelenet előtt közvetlenül a gyerekek hálószobáját láthatjuk, itt elhangzik a kedves dal "Abszolut hibátlan". Mary és a gyerekek kapcsolata ekkor veszi kezdetét, kibontakozik. Szeretem a dalt, és az előadásmódot is, ám a jelenetet követően a parkba mentek volna, a helyszín cserére nagyon lassan ébredtek rá, amikor kezdetét vette a színek váltása, a háttérben még mindig láthattuk a gyerekszobát, majd elkezdték a belső színpad felé húzni, kissé ügyetlenül, mert az asztalon álló lámpa, - ami Mary titokzatos, nagyon tágas táskájából került elő - a vontatás miatt lezuhant, hangos csattanással ért földet.
  
A következő baki, a második felvonás kezdetén volt, az  - Úgy vártunk! - felirat. Csonka Bandi teljesen magától értetődően formálta a betűket, háttal állt a kivetítőnek, ezért nem tűnt fel neki, hogy már lassan a negyedik betűt rajzolta a kéményseprői eszközével, de a betűk nem jelentek meg... Aztán a technikusok észbe kaptak.


A csillagos Ég a Madáchban: megint felfedeztem két táncost, akiknek, szegényeknek - nem világított a kabátja. 


De a bakik úgy vélem, csak színesítik az előadást. Bár, tudjuk az aranyszabályt, hogy egyik előadás sem egyforma.


Videóérdekesség: Egy kis kedvcsináló videó az előadáshoz, Mary Poppins medley


A szereplőkről

Mahó Andrea Mary Poppins-sa nagyon kedves, szeretetre méltó teremtés. Folyton mosolyog. Nem olyan szigorú, mint Szonja. Bájos volt, de a tánc a park jelenetben nem volt olyan látványos Andi részéről. Egy jó tanító modorában adta elő a karaktert, és élvezhető volt. De a mosolya volt, ami nagyon szerethető, ő egy szelíd Mary és túlzottan kedves. Felfedeztem olyan mozdulatokat is, amelyek A Fantom Christine-jére hasonlított. Amikor a gyerekeket megmérte, nem mutatta meg nekik az eredményt, holott Szonja mindig ekképpen cselekszik. Tetszett, hogy a bankban, amikor a pódiumon áll a gyerekekkel, melegen rámosolyog a fiúra, aki éppen rátekintett. Meg voltam elégedve, de nem ő a kedvenc Marym.


Mahó Andrea Mary Poppins-sa

Csonka Bandi Bertije is olyan semleges volt. Akárki, akármit mond, nekem Sándor Dávid szimpatikusabb. Láttam a filmet, de el tudtam tőle vonatkoztatni, Csonka nem volt nekem olyan lenyűgöző, mint Dávid. A seprűt sem olyan légiesen, könnyedén tudta átugrani, mint a társa. Némely mondatot jobban hangsúlyoz Dávid, Csonka pedig nem. Nem rossz persze ő sem, de nekem nem az igazi.


Szerednyei Béla az apuka, akit szinte mindig megkapok, eddig ő a csúcstartó 4 előadásból 3-szor vele láttam. Néha nem értem a szöveget, amit mond, bár magát a színészt nagyon szeretem, meg az előadásmódját. Csak a szövegkiejtés nem teljesen tiszta, vagy csak én vagyok süket. :) Ezért Szervét Tibor szövegépítésben jobb. Bár, mindketten meggyőzően alakítják az akaratos apát.


Ladinek Judit az anyuka, Szerednyeinek méltó párja. Olyan helyesek ketten, Judit imádnivalóan formálja a karaktert, és ő a 4 előadásból látott 2-ön alakította Winifred-et.


A két gyerek közül Hajdú Virág az előzőleg látott Jane, míg Kristóf Uwe vette át Pál Dánieltől a kisfiú szerepét. Az előbbi eléggé harsány, mégis szerethető, mert az általa közölt kijelentések, amit pl. az apjától hallott, anyjáról szóló gondolatfűzért elbeszéli: "Apa azt mondja, olyan vagy, mint egy nyaklánc. Sokba kerülsz és csak lógsz a nyakán." A fiú kissé harsányabb, valódi rakoncátlan, neveletlen, de szerethetőbb, és aranyos arcú gyermek. A két testvér most is szeretnivaló volt.


Sáfár Mónika - elképesztő, mint mindig Miss Andrews szerepében. Olyan hülye arcokat tud vágni.

Détár Enikőnek is örültem, mert szerintem, csak vele olyan megható a madár-jelenet, hogy az ember szeme könnybe lábad. Vissza kellett fognom magamat, nehogy hangosan sírva fakadjak. Megint szép és megérintő volt.


Brill néni most is Dobos Judit alakította, illetve Ay-t most Sánta László játszotta. Ez is egy másik szerepformálás, de szerintem a Németh Gáboré jobb. Viszont Laci megtalálta a közös hangot és a lépéseket a táncban a kéményseprő brigáddal.


Corry nénitől azt mondom, nem akadtam ki, de most már biztosan tudom, hogy a Madách Színháznak is van egy Oszvald Marikája. Hűvösvölgyi Ildikó túlcifrázza a karaktert, persze nem csinál őrült bukfenceket, de valahogy nem tudom szeretni ezt a nőt, nem tudom megkedvelni, holott régen ő volt az egyik szuper cica az eredeti, első magyar Macskákban. Túlpörgi, meg olyan, manószerű a nő, vagyis inkább egy bolondos anyóka.


Lőte Attila nemcsak a szerepében volt kiemelkedő, mint a hajó kapitánya, vagy mint a bank igazgatója. Aznap este egy különleges jubileumot is ünnepelt, amit a színház igazgatója osztott meg a közönséggel. Ezért ez az előadás különleges volt. :) A kedves művész úr 80. születésnapja nagyon szép ünnepi esemény volt, a különleges alkalomból a színház igazgatója megzavarta a teátrum dolgozói számára a "legkedvesebb zenét, az Önök tapsát!". Viccesen felvezetve, nem várt pillanat volt, de a művész úr meglepődött és nagyon szerényen fogadta a tapsáradatot és a tirádákat, amelyet a közönség és kollégái hangoztattak. Isten éltesse még sokáig a Művész úrat!!! :)


  • Lőte Attilával készült egy riport is a jeles alkalomból, a Madách TV keretein belül: 


Egy nagyon szép estének voltam szem- és fültanúja. :) Mary Poppins dalai megunhatatlanok!

Még kellene egy Polyák-Szente párosítás és elmondhatnám, hogy már láttam, mindegyikükkel! :))


Nincsenek megjegyzések: