Következzen a részletek:
Nagy örömmel jelenthetem, hogy kivételes videofelvételek birtokába jutottunk, így van rálátásunk a Turné változat, miképpen oldotta meg a darab jeleneteit, milyen újszerűségeket tettek bele.
Őszintén szólva, én ezt az eredeti verziónál talán, egy induri-pindurkát jobban szeretem, mint az originalt. Vannak benne klassz újítások, többek között a Csillár felemelkedését követően, hogyan változik meg a színpadkép, repülünk a jelenből a múltba. De sok minden sorolhatnék.
Forrás - Glassprism oldala: http://glassprism.tumblr.com/post/143819736557/hi-gp-i-recently-saw-your-post-about-the-us-tour
- Overture - Ben Jacoby
- ‘Think of Me’ - Julia Udine
- ‘Think of Me’ - Grace Morgan
- ‘The Phantom of the Opera’ - Cooper Grodin and Julia Udine
- ‘Music of the Night’ Part 1 - Cooper Grodin and Julia Udine
- ‘Music of the Night’ Part 2 - Cooper Grodin and Julia Udine
- Rooftop scenes - Cooper Grodin, Julia Udine, and Ben Jacoby
- ‘Masquerade’ - Katie Travis and Storm Lineberger
- ‘Wishing You Were Somehow Here Again’ - Julia Udine
- ‘Point of No Return’ - Cooper Grodin and Julia Udine
- ‘Point of No Return’ - Cooper Grodin and Grace Morgan
- ‘Final Lair’ - Cooper Grodin and Julia Udine
Kritika a Viva La msuical oldaláról: http://vivalamusical.hu/kritikak/foldre-szallt-a-zene-angyala
Saját véleményem és infoim a non replikáról:
Az
original produkció ellenében jött létre, mivel Webber-ék már
"megunták" az eredeti darabot, mást akartak a színpadon látni.
Módosították, de a jelmezek többsége szinte ugyanaz maradt. A díszletek
változtak (leglátványosabb a Maszkabál jelenete), többek között vannak
"rokoni" vonások a magyar non replikával is (Párizsi Operaház egyes
elemeinek megjelentetése, a Fantom kinézete, a Temető ábrázolása, Don Juanban
az asztalon táncolás). Nagyszerű, új megoldásokat vélek benne
felfedezni, bár csak bizonyos részletekben van változtatás az eredetihez képest,
mégis sokszor erőszakosabban (az álarc levétele első alkalommal és az utolsó
jelenetben) közelíti meg a történetet, a szereplőit dinamikusabb cselekvésre és
erősebb fellépésre ösztökéli. Machintosh
rendezésében már nincs komplex érzelmi töltet. Christine egy nagyon szép leány,
nem egy festményszerű ideál, a Fantom iránt sokkal szenvedélyesebb, egyúttal
szembe mer vele szállni, vagy akár megvédeni őt egy jól célzott pofonnal, amely
Raoul arcfelén csattan, amikor az a Fantom elfogására való tervét tálalja... Julia
Udine (Christine) és Chris Mann (Fantom) tetszett.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése