2021. december 14., kedd

Veszedelmes agymenés

2021. december 4-én barátosnémmel elhatároztuk, hogy elmegyünk megnézni a Veszedelmes édent.

Link: https://www.opera.hu/hu/musor/megtekint/les-enfants-terribles-veszedelmes-eden-2021/

 


Instagrammon írtam: A veszedelmes éden. Elozetes figyelmeztetesek ellenere, elmentunk, megneztuk es nem bantuk meg. 😜😉 A darab egy testver parrol szol, akik egymastol nem tudnak elszakadni. Eletuk nagy reszet egy szobaban toltik, a valosag es a fikcio kezd lassan osszemosodni. A lany probal kitorni, de a szerencsetlenseg utoleri, a siker ellenere, igy testveret magahoz veszi, aki maganyosan el. Sot, munkaadoja is gyakori vendeg uj otthonaban. A lany, a fiutestvert provokalja es elveszi tole elete ertelmet, a not, akit szeret. Vegul a fiu halalat kovetoen nem lat mas kiutat... A balett es az opera kettose erzekelteti a valosag es a fikcio elkulonuleset, neha pedig 1 kepben egyesulnek. Kozben a narrator brillirozik. A diszlet egyszeru, de gyorsan porgetheto a lenduletesebb jelenetekhez, latvanyos es sokatmondok a kirakatbabak es a fejjel lefele logatott, megkotozott nyul. A kozonseg kozott volt,aki kicsit kiakadt /szetszort szorolapok/ A darab utan ert minket meglepetes! 🤭🤭🤭🤭

#operabudapest #eiffelműhelyház
#operabalett #veszedelmeséden #3zongora #opera #balett #testvériszeretet #téboly #ármánykodás
 
Az előadás az Eiffel Műhelyházban került megrendezésre, 1 felvonásos, francia nyelven, magyar és angol felirattal olvasható. A darab különlegessége, hogy az operát a balett-tel összevonták, tehát egy új műfaj keveréke született meg: balett-opera. Az énekeseknek volt táncos alteregójuk. 

Történet szerint egy testvérpár áll a középpontban, illetve az ő, kissé szokatlan egymással és a külvilághoz való kapcsolatukról szól. Kezdetben a testvérek közül a fiú lesérül egy osztálytárs miatt, aki hógolyóval megdobja...érthetetlen, hogy utána miért akarja a lakásban kifüggeszteni annak a képmását, miközben ártott neki...a lány testvér, eléggé nemtörödöm, nem foglalkozik a fiú szenvedésével, anyjukat ápolja. Később, a lány próbál kitörni, és "kalapmodellként" keresi a kenyerét. Egy módos férfihez megy hozzá, és testvérét is magához veszi, aki magányosan tengeti napjait. A férj a mézeshetek előtt elhagyja asszonyát, majd nem is érkezik vissza üzleti útjáról, ugyanis autóbalesetet szenved. A fiútestvér szerelmes a lány főnökébe, aki megtévesztésig hasonlít az egykori ellenséges osztálytársra, aki hógolyóval eltalálta. Az érzelmek viszonzásra is lelnének, csakhogy a nővér ezt nem nézi jó szemmel. A fiú levelet ír, de önmagának címzi, és elhagyja szobája előtt a folyosón, a nővér megtalálja, de nem kézbesíti, sőt megtéveszti öccsét, és a női főnőkőt is. Idővel, persze, kiderül minden, de akkor már késő, hogy a szerelmesek boldogok legyenek, ugyanis egy összejövetelen (a női főnök megházasodott a testvérpár barátjával, ám nem boldog a frigy, sőt egy mondatban kiderül, hogy a férfi erőszakos a nővel, megverte egyszer...) a nővér addig unszolja a fivérét, amíg az az ajándékba kapott mérget meg nem issza. És mivel az öcs öngyilkos lett, a nő leleplezi magát, fegyvert ránt és mindenkire szegezi, de végül saját magát lövi le.



A jelmezek futurisztikusak, és nem korhoz kötöttek. Mondhatni elvontak. A lánytestvér, akárhányszor eltűnt majd újfent felbukkant más "göncben" parádézott.
A díszlet már különlegesebbnek tekinthető, sőt nekem egyenesen ötletes, illetve pazar látványt nyújtott. A térben lehetett mozgatni a keretszerű elemeket. Három helyen láthattunk egy-egy különös alakot: a színpad bal oldalán egy női kirakat bábut, az altestét lepel fedte, fején egy lámpabúra díszelgett. A vele szemközt, szintén a falban lett elhelyezve egy férfi alak, aki guggol, kitárt karokkal próbálja a falat kitartani, ami össze akarja préselni. Nagyon szimbolikus mindkettő. Illetve van, majdnem a színpad középen, a padlásról fejjel lefelé lelógatott és megkötözött nyúl...

 




A zenjét három zongorán játszották, nem volt nagyzenekari kíséret. A történetbe időnként a Narrátor is belefolyt, megszólalásaival, és a végén ő is majdnem áldozattá vált...
 


A darab utóhatása vagy közbeninek is tekinthető: a  13. sor bal oldalának a szélén a földön szétszórva a darab, illetve más szórólapok...a feszültséget így reagálták le. Mi is itt ültünk, de ilyesfajta érzelmeket az előadás nem váltott ki belőlünk. :) Ezt is megnéztük pipa.
 

Nincsenek megjegyzések: