2022. november 23., szerda

Új Christinek és Raoulok a színpadon 2. rész


 2022. november 20. délután 15.00

Insta bejegyzés:

Ma atneveztem par szineszt (Safar Monika helyett Orsolya, Jenes Kitti helyett Jenes Kriszti...) es hirtelen otlettol vezerlve akartam belepot szerezni, bar par napja fontolgattam, mert az ujraleosztas miatt Jenest nem lathattam volna Christinekent. Ma meg szerepelt, ugyhogy reggel usgyi volt a penztarba. Delutani eloadas, tarsai Csengeri Attila (Fantom) es Solti Adam (Raoul) voltak. Jol jatszottak egyutt, most emocionalis szempontbol Soltit emelem ki, persze Csengeri is hozta a szokasos formajat. Jenes jateka/hangja nem rossz, de latszik rajta, hogy nemelyik dalt nehezebb volt kienekelnie, vagy a hosszabb reszeknel elhalkult, az áriája nem volt tul kiemelkedo, de a temeto dalt nagyon szepen eloadta. Fejlodnie még érdemes lehet, kiforrhat idovel. Egyenlore Széles Florat jobbnak latom. Ez a diri parositas nagyon bejott: Galbenisz- Sánta. Szep eloadas volt, emlekezetes. Jo dontes volt elmenni ra. Reszletek az esemenyrol, bakikrol a blogon: phantomvizio.blogspot.com
#azoperahazfantomja #madachszinhaz #jeneskitti #csengeriattila #soltiadam #derzsygyorgy #sáfármónika #santalaszlo #galbenisztomasz #bajzaviktoria #zsitvareka #cipo #karmesterimentes #orgonaajto #agyerekakiaztmondtavege #mindenpöpec #kiveveaszokedemon #demegmondtammiahelyzet #korbekellettvolnaneznie #utodottliba

 

Előzmény

Csütörtökön voltam egy extra jó produkción. Volt egy kis kavarodás, az újraosztás miatt, és a jelen Christine-ek bekerültek újra a Fantom forgatagba, ugyanakkor az újakat is sikerült ide-odatenni. Balul sült el a dolog, hiszen, múlt héten szombaton örömmel vettem át úgy a belépőket, hogy mindhárom új -  import - lányt látni fogom a színpadon...de az egyiket módosították, így az újak közül, már van, akit kétszer nézhetek meg. Remélem, majd jól fog teljesíteni 2.-szorra is, hiszen már elsőre nagyon jól alakított. Tetszett, és bízom benne, hogy megtartja a színészi képességeit, ezeket fejleszti, és szinten tartja magát. Miután kiderült, a módosítást, kissé bosszankodtam, egyúttal aggódtam, hogyan fogok túladni rajta? Próbáltam elcserélni, jegyszervezőket megkeresni, de nem találtam új gazdát neki... aztán este elmentem az előadásra, és amíg boldogan bent ültem a nézőtéren, ugyan jelentkezett vevő, végül amikor haza értem és végiggondoltam a produkciót, úgy döntöttem, megtartom és még egyszer megnézem az új lánnyal. És ha sikerül vasárnap délutáni Fantomra vennem jegyet, akkor ez a majdnem eldobott lesz az 50. alkalom, hogy a Madáchban megnézem szeretett előadásomat. Úgyhogy döntöttem, vasárnap elmentem, előreengedtem anyukákat gyerekkel vagy anélkül, mindegyiket megnyugtatva, hogy másra szeretnék belépőt venni, nem a Vukra, ami az aznapi gyermekelőadás volt a színházban. Egy előttem álló nőnek komoly gondjai voltak, ugyanis elvesztette a jegyeket, mégis fénymásolatokat lobogtatott, hogy neki azt mondták bármi ilyen probléma esetén a pénztárhoz kell rohannia, és azok majd segíteni fognak, de nem tudott se a pénztáros, se a művészeti titkár, aki most szintén lent tartozkodott... a fénymásolós nő, felhívta a figyelmemet, hogy akiket előre engedtem, másra is kértek jegyet...de ha borítékban van, azt már valaki lefoglalta nekik, így ehhez nincs érdemben beleszólásom. Csak remélni tudtam, hogy lesz pótszék a délutánra... És szerencsére lett. Kettővel beljebb ültem a sor elejétől, ahonnan amúgy jó rálátosom nyílt a színpadra. Hiába van rá írva, hogy korlátozottan látod az eseményeket, ez a hely jobb, mint az előző erkélyes, ugyanis ott a tv erőteljesen belelóg a látásviszonyba... szóval, szokásos, pótszék, emeleten, jó társaságban. Sokan voltunk érdeklődök, és a másik oldalaon is páran helyett foglaltak, de szerintem a rendes - közönség által megvehető - helyek fogytak el jobban, mert az első és a második sor is szinte tele volt, míg a szemben, a bal oldali pótszékeknél az első sor volt tele, a másodikban 2-3 fő foglalt helyet.

 

A darabról

Miért is volt fontos látnom pont a délutánit? Egyrészt, mivel a Jenes Kitti eredeti fellépését "szabotálták", Széles Flóra került a helyére, másrészt Kitti többször a mostani szezonban már nem látható, így ideálisnak tűnt, rátennem a kezem. További szempont, hogy ha már nem úgy sikerült választanom, akkor legyen egy Csengeri Attilás Fantom is - hiszen múltkor a pénztárosnő nagyon áradozott róla, mennyire szereti, ahogy alakítja a réjtélyes férfit... Solti csak úgy volt, szinte már fáj, hogy sokadszorra is kifogom, mint Raoult. Ugyanakkor el voltam aztán ragadtatva az emocionális kifejezéseitől, nagyon érzelmes, ügyes volt most. Lehet az új nők miatt? Hiszen az új kislányok, valóban kislányok, teljesen más paróka, hellyel-közzel régi jelmezt is viselnek, amit a mostani Christine-ek már nem (pl. a rózsaszín ködfelleg 2. felvonás Don Juan jelenet), és ha pont a két maas férfit fognak ki, igazán piciknek tűnnek mellettük a lányok, mert Csengeri és Solti is eléggé magasra nőt... :)

 

Lássuk a tapasztalatokat

- Hannibál jelenet: Jenes Kitti jól táncol, nehéz MAdame Girynek rosszt mondania rá, de aztán kiküldi, a reakciója, hogy az arcát a tenyérébe rejti (elbénáztam, jujujjj)

- Christine cipője: kis magas sarokkal rendelkező, testszínű cipőt viselt Jenes Kitti. Egész végig, az 1. felvonástól a 2.-ig, tapsrenddel bezárva. Ez persze nem feltűnő dolog, de aki jártas a darabban és szereti, ha egységes a kinézet, feltűnhetett a különbség. Főleg, akkor volt nekem szembetűnő a dolog, amikor a dublőr Christine a szokásos balettcipőt viselte, míg a színésznő meg a sarkos cipőjét... Szóval, a Főcamdalnál látszott, meg mindenhol...

- Jenes nem énekel hosszan, megnyújtva a szavakat, amiket szokás. DE nagyon szépen előadta Soltival a repríz részt az első felvonás végén (Válassz társadnak), valami plusz szépet tett bele a hangjával...

- Éj zenéje: faszoláris üveg kinyílik: akik jártak a kulisszak mögött, azok tudják, hogy az orgona hátuljában lévő üveget nevezik így, ha felkapcsolják belül a világítást, akkor látszódik, hogy valaki benne van... a bábokkal mindig mostanság az a gondom, hogy a tapsrendnél nem mozognak marionett-ként...mint régen volt szokás... ezúttal egy olyan baki fordult elő, amire eddig szerintem, amióta én járok, nem volt példa, az orgona a megfelelő pillanatban megfordult, de kinyílt ennek az üvegnek az ajtaja...Csengeri gyorsan reagált, odakapott, és próbálta becsukni, de neki se sikerült...aztán a bábú kezével kikapott és behúzta az ajtót, ami öreg hiba, hiszen ő báb, miért is mozog? Nagyon hiteltelen volt...

- Szintén Éj zenéje: a csiribá beállás, mintha varázsolni akarna a Csengeri Fantom, ez nem feltétlenül hiba, inkább csak nevetségessé tette a figurát

- Az álarc letépése: ez már komolyabb hiba, ugyanis, amikor először veszik le a Fantomról az álarcot, csak Christine látja, mi nézők nem. De, most nem kapott eléggé gyorsan az arcához Csengeri, így látni lehetett, aki olyan oldalon ült (jobb), amerre ő fordult...

- Il Muto-ban a lányok mérleget játszanak (Christinekre értve), amikor a Primadonna mögé állva, próbálják felhívni magukra a figyelmet, de az mindig kitakarja őket. Némi mozgás volt, és újdonság, hogy amikor a kopogást hallják nem a szájukat teszik össze - mintha távolról puszilkodánának, hanem a fülükhöz teszik a kezüket, hogy huha, valaki, be akarja jönni a grófnő szobájába...

- 1. felvonás Joseph Bouquet felakasztása: Ekanem Bálint játszotta ezúttal a szerepet, nem szeretem, hogy berekeszti a hangját, de ő így adja elő...most olyan hosszan nyújtotta az akasztás előtti hangot, hogy elcsodálkoztam, és azt gondoltam, hogy ez igen... emellett sajnos, viszont lent, a balerinák rontottak, nem érkeztek meg együtt, középre, ahogy ilyenkor szokás, hogy fogadják az akasztott zsinórmestert... (viszont örvendetes, hogy Sánta Laci mondhatni megérkezett a darabba, és most már úgy épül be a történetbe ez a jelenet, hogy a balerinák várják a páholyból az instrukciókat...egyikük fel is nézett a páholyra)

- Sánta László és Galbenisz Tomaszt össze kellett volna előbb tenni, együtt nagyon jól tudnak működni, pompásak voltak ezúttal.

- Don Juan próba: Derzsy György teljesen megkergült és többször megtaposta a szövegkönyvet... amúgy rettentően halovány...semmitmondó a Piangi-ja....

- Jenes Kitti hibája: a temető dal előtt, a Fantomot megidézi. A dal akkor hangzik el, amikor véget ér a Don Juan próba. Kitti sokáig bíbelődött a köpenyével, és lekéste a belépőjét...később fogott a dalba, azt hittem megvárja, míg újra ahhoz a részhez ér a zenekar, de nem, belerontott, úgyhogy a karmesternek gyorsan kellett reagálnia, 1 másodperces csönd is volt ott, hogy megtalálják a pontos hangot, amivel összekapcsolható az ének... Kitti ezt nagyon elrontotta, de dicséretes a karmester, hogy feltalálta magát.

- A Fantom nem gyerekelőadás, de mégis sokan jelentek meg kicsikkel, sőt volt olyan apuka is, aki a földszint első sorban helyett foglalt, ölében volt a gyerek. Nem biztos, hogy pont ő, de egy valaki a csendben felkiáltott... történt ugyanis: a 2. felvonás végénél jártunk, a Fantom elküldi Christine-t és Raoul-t, ne beszéljenek róla, vigyék a csónakot, stb.... miután, mindkettőt elküldi, a zene leáll a másodperc egy törtrészéig, hogy helyett adjon a majd megszólaló zenedoboznak...ebben az egy pillanatban gondolta a gyermek, hogy hangosan megszólal: VÉGE - a közönség egyszerre nevetett fel az oda nem illő reakción, kérdés, vajon Csengeri a színpadon mennyit észlelt ebből, de javára legyen mondja, összefagyott pózba állva, karjaival önmagát ölelve, folytatta a zenei részt... nehéz ügy, ha a nézőtérről érkezik valami külső behatás, az mennyire befolyásolhatja a színészt a szerep megformálásába...de Attila nem zökkent ki, így a szerepben maradt.

- Solti Ádám reakciói nagyon tetszettek, ha többet mutatnak, mint elődje, töbet vinne bele, akár kedvenc Raoul-nak mondhatnám, de egyenlőre nincs kedves vikomt az újak között (bár ő réginek számít már, inkább rangidősnek), tető jelenetnél nem pörgött ki, mint a Jenes Christine....

Még hátra van egy új Raoul és egy új Christine, de jelenlegi állapotában úgy vélem, Széles Flóra meggyőző alakítást tudhat magáénak, és jól be fog tudni illeszkedni a Fantom családba. Jenővári Miklós nem volt különleges, inkább olyan gyermeki Raoul...



Nincsenek megjegyzések: