2017. június 2., péntek

Ami volt - Sly



2017. május 29-én volt látható az M5 műsorán, Ermanno Wolf - Ferrari Sly című operája. A zeneszerzőt inkább vígoperáiról ismerhette meg a világ, de a bemutatott kompozíció pont az ellenkezője, egy tragédia, ami vidáman indul, majd szomorú végbe fordul. (A felvételt 2016. május 27-én rögzítették az Erkel színházban).


Amikor a darab történetét olvastam (léha életet élő poéta; barátok, akik meg akarják viccelni; a végén a hölgy egy másik férfi karján távozik...) - eszembe juttatta a kedvenc operámat, Offenbach: Hoffmann meséit. 

Bármennyire is szeretném, nem jut eszembe semmi sem, csak az, hogy Kónya Krisztina hangja elviselhetetlen volt számomra, és a fülemet szívesebben fogtam volna be, mintsem, hogy továbbhallgassam a vinnyogását a színpadon. A címszerepet László Boldizsár alakította, aki korábban a Cotton Club Singers előadója volt. A darabban léha, filozofálgató költőként tűnik fel, átveszi a hálóköntösét és a darab végén abban is hal meg... 

Nem tartom valószínűnek, hogy következő évadban is repertoáron fog szerepelni, de azért érdemes utánanézni, akit érdekel a történet, és természetesen az opera zenei világa. Engem nem győzött meg...


Nincsenek megjegyzések: