2014. március 28., péntek

Elfújta a szél...


"Fúúúúj, örjöngj tomboló széééél..." :)

Időpont: 2014.02.14.
Helyszín: Budapesti Operettszínház
Előadás: Elfújta a szél


Utolsó előtti pillanatban szereztem rá jegyeket. Örültem Vágó Zsuzsi Scarlett-jének, hitelesnek találtam (kifejezetten őt szerettem volna látni ebben a szerepben – sikerült). Szenvedélyes, vad, olykor kegyetlen, a folytonos sóvárgása Ashley iránt idegesített, – nagyon tetszett az alakítása.



 


Meglátásaim: Vágó Zsuzsi Scarlett-je hisztis, idegbajos, kemény, megfontolt, nőies, ravasz. Pont olyan, amilyen a filmvásznon szereplő hölgy is volt. Ez így van rendjén. Magát a karaktert, eléggé butának tartom, mivel egy olyan szekér után fut, ami nem veszi fel. Másrészt ott van egy sármos, izig-vérig férfi, Butler, akivel szenvedélyes a kapcsolata, se veled, se nélküled. A kezdetben utálja és ki nem állhatja a férfi cinikus viselkedését, aztán később neki kell hízelegnie, hogy pénzhez juthasson, függöny-jelmezben... Butler lehetne a mindene, ő mégis inkább hanyagolja, és távolságtartó vele szemben, első találkozásuk alkalmával, megveti, mert kihallgatta, de közben vonzalmat is érez a férfi iránt, mivel "olyan" szemeket meresztett rá. Scarletben a könyörtelenségét utálom, megöli a lovat. A hősiességét viszont csodálom, főként abban a jelenetben, amikor Melanie-t megtámadja egy jenki, Scarlet lelővi a katonát. De a holttest eltemetése közben a kegyetlen tettére keres válaszokat, ezt sem nagyon értem, a helyében nem sajnáltam volna a katonát. Egy nőt akart bántani, megerőszakolni - nos, mondjuk ki, mit akart - , az ilyen nem érdemel sajnálatot. A folytonos vívódása és epekedése Ashley iránt, nagyon fárasztó tud lenni... Nem tudom felfogni mit eszik azon a férfin, amikor semmi férfiasság nincs benne, egyáltalán nem érdemleges és olyan semmilyen fizimiskájú. Katonaként sem látom, hogy változna róla a véleményem, a froton harcol, visszatér és kiderül, hogy nem Scarlet-et, hanem Melanie-t szereti. A főhősnő, hogy elterelje gondolatait Asley-ről, aki bejelenti eljegyzését Melanie-val, az egyik jó embernek ígéri a kezét. A férfi elveszi feleségül, de az esküvői fotónál Scarlet az orcájának az egyik felét tartja az ifjú férje felé, nem csattan el hitvesi csók. A háború úgy hozza, hogy megözvegyül, de Scarlet számára fontos a "külcsi", azt gondolja, hogy egy ócska tüdőgyulladással nem mondható volt hitveséről, hogy hősi halott volt. A második férje, a kedves hugának (Nádasdi Vera) a jegyese. Ez az egyik legundorítóbb tette, testvére kedvesét elcsábítja, teljesen elcsavarja a bankár fejét. A két házasságot követően Butler megkéri a kezét, nehogy újból férjhez menjen. :)


Scarlet jelmezei közül a függöny-jelmez, illetve az utolsó jelenetben látható ruhaköltemény tetszik.

Szerényi Lászlóval azért nem voltam ennyire megelégedve, kedvelem a színészt, sosem volt vele gondom, és végül is ültek a poénok, de nem találtam meg benne a cinikus, lekicsinylő Rhett Butlert. A férfi látja csak valójában, hogy milyen Scarlet. Mélyebben megismeri, és nem ítéli el, csak ellenszenvesen viselkedik vele, csupán bosszantás céljából. Butler előtt megnyílik Scarlet, hiszen látja mikor valóban boldog és önfeledt, látja szomorúan és iszákos állapotban. Szabó P. Szilveszter jobb lett volna, sajnos ezt benéztem.




Külön kiemelném még Melanie-t, akit Simon Panna alakított. Maga a karakter egy csupa szív, nyugodt természetű, igazán kedves és bájos egyéniség. Panna hangja pedig lenyűgöző volt, szépen szólt. :)

Zene: Presgurvic írta, aki a Rómeó és Júlia zeneszerzője is. Sok melódia visszaemlékeztetett az első művére, így előadás alatt gyakran gondoltam a Rómeó-ra. Ennek ellenére, fülbemászónak találom a zenéjét, és kellemes, jó volt hallgatni, hiszen az ember nosztalgiázott közben.




A filmet már láttam, még a könyv hátra van, úgyhogy nekifekszem a dolognak….:D
Ajánlom a musicalt megtekintésre, még aki nem tette. Tényleg szuper darab.

A szegedi előadáshoz képest észrevettem, hogy vannak eltérések, kár érte. Kíváncsi lettem volna a nagy „esés”-re. Meg Nádasdi Vera hirtelen dajkából Scarlett testvére lett. Ez szokatlan.


Zenei válogatás,  itt is kiemelek pár érdekes dalt:

A kőszínházban külön tetszett az állati „meglepetésvendég” a színpadon. Aki látta az tudja, mire – inkább kire gondolok :D

Nincsenek megjegyzések: